- -

On the relevance of social media for the revenue success of a musical artist concerning the appearance on instagram & spotify

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

On the relevance of social media for the revenue success of a musical artist concerning the appearance on instagram & spotify

Show full item record

Rodríguez Martínez, L. (2023). On the relevance of social media for the revenue success of a musical artist concerning the appearance on instagram & spotify. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/195310

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/195310

Files in this item

Item Metadata

Title: On the relevance of social media for the revenue success of a musical artist concerning the appearance on instagram & spotify
Secondary Title: Sobre la relevancia de las redes sociales para el éxito de ingresos de un artista musical con respecto a la aparición en Instagram y Spotify
Sobre la rellevància de les xarxes socials per a l'èxit d'ingressos d'un artista musical pel que fa a l'aparició a Instagram i Spotify
Author: Rodríguez Martínez, Leonardo
Director(s): Peiró Signes, Ángel
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses
Universitat Politècnica de València. Facultad de Administración y Dirección de Empresas - Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses
Read date / Event date:
2023-06-30
Issued date:
Abstract:
[EN] Over the last few years, the music industry has changed how people listen to and interact with music artists and labels, thanks to the rise of online music streaming services and social media. At the same time, social ...[+]


[ES] En los últimos años, la industria musical ha cambiado la forma de escuchar e interactuar con los artistas y las discográficas gracias al auge de los servicios de streaming y las redes sociales. Al mismo tiempo, las ...[+]
Subjects: Spotify , Streaming , Machine learning , Engagement , Instagram , Music industry , Music , Medios de comunicación social , Redes sociales , Música , Industria musical , Social Media
Copyrigths: Cerrado
Publisher:
Universitat Politècnica de València
degree: Máster Universitario en Gestión de Empresas, Productos y Servicios-Màster Universitari en Gestió d'Empreses, Productes i Serveis
Type: Tesis de máster

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record