Abstract:
|
[ES] Este treball de fi de grau naix de l'observació de les petjades que alberguen les superfícies de tot allò que ens envolta. Cada petjada és la materialització d'una acció que l'ha provocada, és memòria no sols visual. ...[+]
[ES] Este treball de fi de grau naix de l'observació de les petjades que alberguen les superfícies de tot allò que ens envolta. Cada petjada és la materialització d'una acció que l'ha provocada, és memòria no sols visual. Ací es tracta de traslladar este plantejament a la superfície pictòrica, tant en el pla processal/vivencial com en el conceptual/teòric, donant lloc a una sèrie d'obres abstractes que fan al·lusió directa al gest de pintar i a la pintura com a petjada, que és depositada i erosionada esdevenint palimpsest. Es tracta, per tant, d'un estudi i una pràctica centrats en la forma de pintar, en el procés. En ell s'atorga especial importància a l'atzar, al joc d'este amb una mà que pensa fent i a allò accidental que habitualment és rebutjat. El resultat són obres gestuals on les capes de pintura es relacionen ocultant-se i revel·lant-se sobre materials reciclats, que passen a entendre's com a capa inicial, com la primera pell sobre la que seguir pintant i deixant registres, i no com a suports neutres ni neutrals.
[-]
[EN] This final degree project is born from the observation of the traces that house the surfaces of everything that surrounds us. Each mark is the materialization of an action that has caused it, it is visual memory. Here ...[+]
[EN] This final degree project is born from the observation of the traces that house the surfaces of everything that surrounds us. Each mark is the materialization of an action that has caused it, it is visual memory. Here it is a question of transferring this approach to the pictorial surface, both in the procedural/experiential and conceptual/theoretical plane, giving rise to a series of abstract works that directly allude to the gesture of painting and paint as a trace, which is deposited and eroded becoming palimpsest. It is, therefore, a study and practice focused on the way of painting, on the process. In it, special importance is given to chance, to the latter's play with a hand that thinks doing and to the accidental that is usually rejected. The result is gestural works where layers of paint are related by hiding and revealing themselves on recycled materials, which come to be understood as an initial layer, as the first skin on which to continue painting and adding marks, and not as neutral supports
[-]
|