- -

La petjada del gest en la pintura

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

La petjada del gest en la pintura

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.advisor Peiró López, Juan Bautista es_ES
dc.contributor.author Climent Barreira, Illa es_ES
dc.date.accessioned 2023-09-13T10:41:39Z
dc.date.available 2023-09-13T10:41:39Z
dc.date.created 2023-07-12
dc.date.issued 2023-09-13 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/196290
dc.description.abstract [ES] Este treball de fi de grau naix de l'observació de les petjades que alberguen les superfícies de tot allò que ens envolta. Cada petjada és la materialització d'una acció que l'ha provocada, és memòria no sols visual. Ací es tracta de traslladar este plantejament a la superfície pictòrica, tant en el pla processal/vivencial com en el conceptual/teòric, donant lloc a una sèrie d'obres abstractes que fan al·lusió directa al gest de pintar i a la pintura com a petjada, que és depositada i erosionada esdevenint palimpsest. Es tracta, per tant, d'un estudi i una pràctica centrats en la forma de pintar, en el procés. En ell s'atorga especial importància a l'atzar, al joc d'este amb una mà que pensa fent i a allò accidental que habitualment és rebutjat. El resultat són obres gestuals on les capes de pintura es relacionen ocultant-se i revel·lant-se sobre materials reciclats, que passen a entendre's com a capa inicial, com la primera pell sobre la que seguir pintant i deixant registres, i no com a suports neutres ni neutrals. es_ES
dc.description.abstract [EN] This final degree project is born from the observation of the traces that house the surfaces of everything that surrounds us. Each mark is the materialization of an action that has caused it, it is visual memory. Here it is a question of transferring this approach to the pictorial surface, both in the procedural/experiential and conceptual/theoretical plane, giving rise to a series of abstract works that directly allude to the gesture of painting and paint as a trace, which is deposited and eroded becoming palimpsest. It is, therefore, a study and practice focused on the way of painting, on the process. In it, special importance is given to chance, to the latter's play with a hand that thinks doing and to the accidental that is usually rejected. The result is gestural works where layers of paint are related by hiding and revealing themselves on recycled materials, which come to be understood as an initial layer, as the first skin on which to continue painting and adding marks, and not as neutral supports es_ES
dc.format.extent 50 es_ES
dc.language Catalán es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Compartir igual (by-nc-sa) es_ES
dc.subject Estrat es_ES
dc.subject Palimpsest es_ES
dc.subject Memòria es_ES
dc.subject Pintura es_ES
dc.subject Espai urbà es_ES
dc.subject Registre es_ES
dc.subject.classification PINTURA es_ES
dc.subject.other Grado en Bellas Artes-Grau en Belles arts es_ES
dc.title La petjada del gest en la pintura es_ES
dc.title.alternative La huella del gesto en la pintura es_ES
dc.title.alternative The trace of the gesture in painting es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Pintura - Departament de Pintura es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Facultad de Bellas Artes - Facultat de Belles Arts es_ES
dc.description.bibliographicCitation Climent Barreira, I. (2023). La petjada del gest en la pintura. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/196290 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\153933 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem