Resumen:
|
[ES] En el presente trabajo, se realizará un estudio sobre el fast fashion y sus impactos económicos, sociales y medioambientales, analizando a los dos líderes en el sector: Shein e Inditex. Se analizarán las responsabilidades ...[+]
[ES] En el presente trabajo, se realizará un estudio sobre el fast fashion y sus impactos económicos, sociales y medioambientales, analizando a los dos líderes en el sector: Shein e Inditex. Se analizarán las responsabilidades sociales corporativas de ambas empresas para observar qué políticas están siguiendo. Y, finalmente, se propondrá un modelo de economía circular como solución a las consecuencias negativas del fast fashion. También, se realizará una encuesta para conocer cuál es la percepción de los consumidores sobre las acciones que las empresas hacen para incentivar el consumo responsable y cómo se podrían mejorar sus estrategias.
[-]
[EN] In recent years, fast fashion has gained popularity due to its accelerated
production and distribution, but it has had negative consequences for the
environment. Leading companies in this bu ...[+]
[EN] In recent years, fast fashion has gained popularity due to its accelerated
production and distribution, but it has had negative consequences for the
environment. Leading companies in this business model, such as Shein and Inditex,
face the challenge of moving towards a circular, more sustainable, and responsible
economic model.
The main objective of this paper is to analyse the impact of fast fashion
companies, such as Shein and Inditex, on the fashion industry, and to explore the
actions they are taking to achieve a transition towards a circular economy. To this
end, an exhaustive analysis of their actions and strategies has been carried out
through the study of corporate social responsibilities. A survey was also carried out
among consumers to analyse their perceptions and attitudes towards responsible
consumption.
The results obtained reveal that there is still a long way to go for these
companies to become real players in the circular economy, and consumers still need
to be made sufficiently aware. It is important to note that many companies pretend
to be committed to sustainability, but do not live up to expectations.
Against this background, it underlines the need for stricter guidelines to be
established by authorities to ensure that companies comply with sustainable
practices. In addition, it is essential to raise awareness and educate consumers, as
they can influence companies' decisions
[-]
[CA] En els últims anys, la moda ràpida ha guanyat popularitat a causa de la seua
producció i distribució accelerades, però ha tingut conseqüències negatives per al
medi ambient. Empreses líders en aquest model ...[+]
[CA] En els últims anys, la moda ràpida ha guanyat popularitat a causa de la seua
producció i distribució accelerades, però ha tingut conseqüències negatives per al
medi ambient. Empreses líders en aquest model de negoci, com *Shein i Inditex,
s'enfronten al desafiament de transitar cap a un model econòmic circular, més
sostenible i responsable.
L'objectiu principal d'aquest treball és analitzar l'impacte de les empreses de
moda ràpida, com *Shein i Inditex, en la indústria de la moda, i explorar les accions
que estan duent a terme per a aconseguir una transició cap a l'economia circular.
Per a això, s'ha realitzat una anàlisi exhaustiva de les seues accions i estratègies a
través de l'estudi de les responsabilitats socials corporatives. També, s'ha dut a
terme una enquesta entre els consumidors per a analitzar les seues percepcions i
actituds cap al consum responsable.
Els resultats obtinguts revelen que encara queda molt per fer perquè
aquestes empreses es convertisquen en vertaders actors de l'economia circular, i
encara falta per conscienciar prou als consumidors. És important destacar que
moltes empreses simulen estar compromeses amb la sostenibilitat, però en realitat
no compleixen amb les expectatives.
Davant aquest panorama, se subratlla la necessitat d'establir pautes més
estrictes per part de les autoritats per a garantir el compliment de pràctiques
sostenibles per part de les empreses. A més, és essencial conscienciar i educar als
consumidors, ja que poden influir en les decisions de les empreses.
[-]
|