Alonso, M., & Finn, E. J. (1967). Fundamental university physics, volume ii, fields and waves. Addison-Wesley Publishing Company.
Anzola, A., Caruncho, J., & Pérez-Canales, G. (1982). Geometr'ıa proyectiva. cónicas. cuádricas. tomo 7. Editorial autores.
Boyer, C. B. (1987). Historia de la matemática. Alianza.
[+]
Alonso, M., & Finn, E. J. (1967). Fundamental university physics, volume ii, fields and waves. Addison-Wesley Publishing Company.
Anzola, A., Caruncho, J., & Pérez-Canales, G. (1982). Geometr'ıa proyectiva. cónicas. cuádricas. tomo 7. Editorial autores.
Boyer, C. B. (1987). Historia de la matemática. Alianza.
Burgos, J. (2006). Álgebra lineal y geometría cartesiana. tercera edición. MC Graw Hill.
Cevíkalp, H., Címen, E., & Ozturk, G. (2021). The nearest polyhedral convex conic regions for high-dimensional classification. Turkish Journal of Electrical Engineering and Computer Sciences, 2(28). https://doi.org/10.3906/elk-2005-142
Consejo, U. (2018). Recomendación del parlamento europeo y el consejo, de 22 de mayo de 2018, sobre las competencias clave para el aprendizaje permanente,C189-1. Diario Oficial de la Unión Europea. Retrieved from https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ES/TXT/PDF/?uri=OJ:C:2018:189:FULL
Florio, E. (2022). The parabola: Section of a cone or locus of points of a plane's tips for teaching of geometry from some writings by Mydorge and Wallis. Mathematics, 10(974). https://doi.org/10.3390/math10060974
Shonoda, E. N. (2018). Classification of conics and cassini curves in minkowski space-time plane. Journal of the Egyptian Mathematical Society, 24(2), 270-278. https://doi.org/10.1016/j.joems.2015.07.002
Stewartz, I. (1989). Galois theory (Second ed.). United States of America: Chapman and Hall/CRC. https://doi.org/10.1007/978-94-009-0839-0
Stewartz, I. (2018). Mentes maravillosas. los matemáticos que cambiaron el mundo. Barcelona: Crítica.
Teófilo de Sousa, R., & Vieira Alves, F. R. (2022). Didactic engineering and learning objects: A proposal for teaching parabolas in analytical geometry. Indonesian Journal of science and mathematics education, 1(5). https://doi.org/10.24042/ijsme.v5i1.11108
Teófilo de Sousa, R. Vieira Alves, F. R., & Araújo Souza, M. J. (2022). Visualización y estudio sistemático de la parábola con el aporte del software geogebra. Epsilon-Revista de Educación, 112, 45-53. Retrieved from https://thales.cica.es/epsilon/?q=node/4974
Villasante, C. (2010). Energías renovables. Tekniker. Universidad del País Vasco, 1-15. Retrieved from http://www.sc.ehu.es/sbweb/energias-renovables/temas/termoelectrica /revision/revision.html
[-]