Alcaraz León, M. J. (2018). Aesthetics Makes Nothing Happen? The Role of Aesthetic Properties in the Constitution of Non-aesthetic Value. The Journal of
Aesthetics and Art Criticism, 76(1), 21-31.
Atípica Films (2018). Fotografía. Contenidos Extra de La Peste. Edición DVD (Disco 2). Madrid, España: Divisa Home Video.
[+]
Alcaraz León, M. J. (2018). Aesthetics Makes Nothing Happen? The Role of Aesthetic Properties in the Constitution of Non-aesthetic Value. The Journal of
Aesthetics and Art Criticism, 76(1), 21-31.
Atípica Films (2018). Fotografía. Contenidos Extra de La Peste. Edición DVD (Disco 2). Madrid, España: Divisa Home Video.
Carmona, J. I. (2008). Crónica urbana del malvivir. Insalubridad, desamparo y hambre en la Sevilla de los siglos XIV-XVII. Sevilla, España: Athenaica Ediciones
Universitarias y Editorial Universidad de Sevilla.
Chirinos, L. (2015). Artemisia Gentileschi y Sor Juana Inés de la Cruz: Autorretratos o el arte de controlar las miradas. Cuaderno Internacional de Estudios
Humanísticos y Literatura (CIEHL), 22, 11-20.
Furió, V. (2010). Ideas y formas de la representación pictórica, Barcelona, España: Universidad de Barcelona.
García Hinojosa. P. (2013). Simbolismo, Religiosidad y Ritual barroco. La muerte en el siglo XVII. Zaragoza, España: Institución Fernando el Católico.
García, A. N. (2019). Hannibal and the Paradox of Disgust. Continuum. Journal of Media & Cultural Studies, 33(5), 554–564. doi: https://doi.org/10.1080/10304312.2019.1641180
Gerrig, R. J. (1993). Experiencing Narrative Worlds: On the Psychological Activities of Reading. New Haven, CT, Estados Unidos: Yale University Press.
Gómez Gómez, A. (2005). Trampantojos cinematográficos o el diálogo entre las artes. Paradigma. Revista Universitaria de Cultura, 1, 12-15.
González García, J. M. (2005). Metáforas e ironías de la identidad barroca. En A. Ariño Villarroya (coord.), Las encrucijadas de la diversidad cultural (pp. 139-158). Madrid, España: Centro de Investigaciones Sociológicas.
Green, M. C. (2004). Transportation into narrative worlds: The role of prior knowledge and perceived realism. Discourse Processes, 38, 247–266.
doi: https://doi.org/10.1207/s15326950dp3802_5
Green, M. C., & Brock, T. C. (2000). The role of transportation in the persuasiveness of public narratives. Journal of Personality and Social Psychology, 79(5),
-721. doi: https://doi.org/10.1037/0022-3514.79.5.701
Heller, E. (2013). Psicología del color. Cómo actúan los colores sobre los sentimientos y la razón. Barcelona, España: Gustavo Gili.
Kieran, M. (2005). Revealing art. New York, Estados Unidos: Routledge.
Korsmeyer, C. (2011). Savoring Disgust: The Foul and the Fair in Aesthetics. Oxford, Reino Unido: Oxford University Press.
Korsmeyer, C. (2012). Disgust and Aesthetics. Philosophy Compass, 7(11), 753–761. doi: https://doi.org/10.1111/j.1747-9991.2012.00522.x
Kuijpers, M. M., Hakemulder, F., Bálint, K., Doicaru, M., & Tan, E. (2017). Towards a New Understanding of Absorbing Reading Experiences. En F. Hakemulder,
M. M. Kuijpers, E. S. Tan, K. Bálint y M. M. Doicaru (eds.), Narrative Absorption (pp. 29-47). Amsterdam, Países Bajos: John Benjamins Publishing Company.
McIver Lopes, D. (2005). Sight and sensibility: Evaluating pictures. Oxford, Reino Unido: Oxford University Press, Clarendon Press.
Medina de Vargas, R. (1988). La luz en la pintura: un factor plástico: el siglo XVII. Barcelona, España: PPU.
Moreno, A. (1997). Mentalidad y pintura en la Sevilla del Siglo de Oro. Madrid, España: Electa.
Moscariello, A. (2011). Cinema e pittura. Dall´effetto-cinema nell´arte figurativa alla “cinepittura digitale”. Bari, Italia: Progedit.
Muñoz Molina, A. (2008). Hermosura y luz no usada: un tocador de zanfona de Georges de La Tour. En VV.AA., Los pintores de lo real (pp. 239-254). Barcelona,
España: Galaxia Gutenberg.
Nogales, J. (2018). Efectos visuales. Contenidos Extra de La Peste. Atípica Films para Movistar+. Edición DVD (Disco 2). Madrid, España: Divisa Home Video.
Núñez Roldán, F. (2004). La vida cotidiana en la Sevilla del Siglo de Oro. Sevilla, España: Sílex.
Santos Márquez. A. J., & Illán Martín, M. (2020). Ficciones y artificios. La estética del engaño en la pintura mural sevillana del siglo XVIII. En J. M.
Almansa Moreno y M. Moraes Mello (eds.), La pintura ilusionista entre Europa y América (pp. 127-144). Sevilla, España: Editorial Universidad de Sevilla.
Sorlin, P. (2001). El cine y la ciudad: una relación inquietante. Secuencias: revista de historia del cine, 13, 21-28.
Tejeda, C. (2009). La mirada del escenógrafo. En J. M. Prado, E. Cervera y C. Tejeda, Benjamín Fernández. Director artístico (pp. 21-38). Madrid, España: Filmoteca
Española, ICAA, Ministerio de Cultura.
Zavala, H. (2008). El diseño en el cine: proyectos de dirección artística. México D.F., México: Universidad Nacional Autónoma de México.
[-]