Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Margot, Xandra Marcelle | es_ES |
dc.contributor.author | Soriano Megía, Javier | es_ES |
dc.date.accessioned | 2023-11-15T07:58:33Z | |
dc.date.available | 2023-11-15T07:58:33Z | |
dc.date.created | 2023-09-19 | |
dc.date.issued | 2023-11-15 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/199713 | |
dc.description.abstract | [ES] El presente estudio tiene por objetivo desarrollar un modelo aerodinámico que permita establecer el comportamiento de un ala cerrada. Esta investigación pretende optimizar la eficiencia aerodinámica en aviación civil y militar, para misiones subsónicas de largo alcance, ofreciendo una alternativa a los dispositivos de punta alar utilizados actualmente. Para ello, se recurrirá a métodos de cálculo analíticos, como la teoría de gran alargamiento de Prandtl, corregidos con medidas experimentales en túnel de viento. | es_ES |
dc.description.abstract | [EN] Nowadays, wingtip vorticities are one of the main causes of aerodynamic drag in the aeronautical landscape. It is that fact what inspires this project to focus its efforts on designing, through analytical methods based on Prandtl’s High Elongation Wing Theory and the Biot-Savart Law, a wing with minimum vorticity at its tips, improving its efficiency and providing an alternative to the wingtip devices seen at the market. The implementation of these airframes on the aeronautic and automotive fields, as well as on any other one that may require the generation of aerodynamic forces, will mean an improvement in the aerodynamic performance of the platforms, allowing a reduction in consumption and reducing the amount of polluting emissions from said industries. The nature of this project, therefore, directly advocates the Objectives of Sustainable Development established by the United Nations, specially settling for the objectives contained in the industry, innovation and infrastructure package. | es_ES |
dc.description.abstract | [CA] En l’actualitat, les vorticitats de punta alar són una de les principals causes de resistència aerodinàmica al panorama aeronàutic. És per això que aquest projecte centra els seus esforços en dissenyar, mitjançant mètodes analítics basats en la Teoria de l’ala de gran allargament de Prandtl i la Llei de Biot-Savart, una ala de vorticitat mínima als seus extrems, millorant l’eficiència i oferint una alternativa als dispositius de punta alar que s’utilitzen al mercat. La implementació d’aquestes aeroestructures a l’aviació, l’automoció, o qualsevol altre àmbit que requerisca de generació de forces aerodinàmiques, suposarà una millora en el rendiment aerodinàmic d’aquestes plataformes, permetent disminuir el consum i reduint la quantitat d’emissions contaminants de dits sectors de la indústria. La naturalesa d’aquest projecte, per tant, advoca directament pels Objectius de Desenvolupament Sostenible establits per les Nacions Unides, radicant especialment en els objectius continguts al paquet d’indústria, innovació i infraestructura. | es_ES |
dc.format.extent | 119 | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Ala cerrada | es_ES |
dc.subject | Vorticidad de punta alar | es_ES |
dc.subject | Teoría del ala de Prandtl | es_ES |
dc.subject | Túnel de viento | es_ES |
dc.subject | Resistencia inducida | es_ES |
dc.subject.classification | INGENIERIA AEROESPACIAL | es_ES |
dc.subject.other | Grado en Ingeniería Aeroespacial-Grau en Enginyeria Aeroespacial | es_ES |
dc.title | Estudio analítico del ala cerrada | es_ES |
dc.title.alternative | Analytical study of a closed wing | es_ES |
dc.title.alternative | Estudi analític del ala tancada | es_ES |
dc.type | Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado | es_ES |
dc.rights.accessRights | Cerrado | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Soriano Megía, J. (2023). Estudio analítico del ala cerrada. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/199713 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\154830 | es_ES |