Resumen:
|
[ES] El presente estudio tiene por objetivo desarrollar un modelo aerodinámico que permita establecer el comportamiento de un ala cerrada. Esta investigación pretende optimizar la eficiencia aerodinámica en aviación civil ...[+]
[ES] El presente estudio tiene por objetivo desarrollar un modelo aerodinámico que permita establecer el comportamiento de un ala cerrada. Esta investigación pretende optimizar la eficiencia aerodinámica en aviación civil y militar, para misiones subsónicas de largo alcance, ofreciendo una alternativa a los dispositivos de punta alar utilizados actualmente. Para ello, se recurrirá a métodos de cálculo analíticos, como la teoría de gran alargamiento de Prandtl, corregidos con medidas experimentales en túnel de viento.
[-]
[EN] Nowadays, wingtip vorticities are one of the main causes of aerodynamic
drag in the aeronautical landscape. It is that fact what inspires this project to
focus its efforts on designing, through analytical methods ...[+]
[EN] Nowadays, wingtip vorticities are one of the main causes of aerodynamic
drag in the aeronautical landscape. It is that fact what inspires this project to
focus its efforts on designing, through analytical methods based on Prandtl’s High
Elongation Wing Theory and the Biot-Savart Law, a wing with minimum
vorticity at its tips, improving its efficiency and providing an alternative to the
wingtip devices seen at the market.
The implementation of these airframes on the aeronautic and automotive
fields, as well as on any other one that may require the generation of aerodynamic
forces, will mean an improvement in the aerodynamic performance of the
platforms, allowing a reduction in consumption and reducing the amount of
polluting emissions from said industries. The nature of this project, therefore,
directly advocates the Objectives of Sustainable Development established by the
United Nations, specially settling for the objectives contained in the industry,
innovation and infrastructure package.
[-]
[CA] En l’actualitat, les vorticitats de punta alar són una de les principals causes
de resistència aerodinàmica al panorama aeronàutic. És per això que aquest
projecte centra els seus esforços en dissenyar, mitjançant ...[+]
[CA] En l’actualitat, les vorticitats de punta alar són una de les principals causes
de resistència aerodinàmica al panorama aeronàutic. És per això que aquest
projecte centra els seus esforços en dissenyar, mitjançant mètodes analítics basats
en la Teoria de l’ala de gran allargament de Prandtl i la Llei de Biot-Savart, una
ala de vorticitat mínima als seus extrems, millorant l’eficiència i oferint una
alternativa als dispositius de punta alar que s’utilitzen al mercat.
La implementació d’aquestes aeroestructures a l’aviació, l’automoció, o
qualsevol altre àmbit que requerisca de generació de forces aerodinàmiques,
suposarà una millora en el rendiment aerodinàmic d’aquestes plataformes,
permetent disminuir el consum i reduint la quantitat d’emissions contaminants
de dits sectors de la indústria. La naturalesa d’aquest projecte, per tant, advoca
directament pels Objectius de Desenvolupament Sostenible establits per les
Nacions Unides, radicant especialment en els objectius continguts al paquet
d’indústria, innovació i infraestructura.
[-]
|