- -

Electrophysiological correlates of the emotional response on brain activity in adolescents

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Electrophysiological correlates of the emotional response on brain activity in adolescents

Mostrar el registro completo del ítem

Mesa Gresa, P.; Gil-Gómez, J.; Lozano Quilis, JA.; Schoeps, K.; Montoya-Castilla, I. (2023). Electrophysiological correlates of the emotional response on brain activity in adolescents. Biomedical Signal Processing and Control. 89:1-11. https://doi.org/10.1016/j.bspc.2023.105754

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/200853

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Electrophysiological correlates of the emotional response on brain activity in adolescents
Autor: Mesa Gresa, Patricia Gil-Gómez, José-Antonio Lozano Quilis, José Antonio Schoeps, Konstanze Montoya-Castilla, Inmaculada
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Many studies have attempted to analyze the main neurophysiological characteristics of emotional response, but few have been carried out at early ages, including adolescence or early adulthood. The main objective of ...[+]
Palabras clave: Emotions , Brain activity , Adolescence , Electroencephalography , Arousal , Valence
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Biomedical Signal Processing and Control. (issn: 1746-8094 )
DOI: 10.1016/j.bspc.2023.105754
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.bspc.2023.105754
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/PSI2017-84005-R/ES/INTERVENCION SOCIO-EMOCIONAL APOYADA EN TICS: DESARROLLO DE LA RESPONSABILIDAD Y EL BIENESTAR EN LA COMUNIDAD EDUCATIVA/
Agradecimientos:
The authors would like to thank the sample participants for their contribution to the study. This publication is part of the project PSI2017- 84005-R funded by MCIN/ AEI/10.13039/501100011033/ and by FEDER Una manera de ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem