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A linear non-Hertzian unsteady tangential wheel-rail contact model

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A linear non-Hertzian unsteady tangential wheel-rail contact model

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Baeza González, LM.; Bruni, S.; Giner Navarro, J.; Liu, B. (2023). A linear non-Hertzian unsteady tangential wheel-rail contact model. Tribology International. 181:1-10. https://doi.org/10.1016/j.triboint.2023.108345

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/200856

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Metadatos del ítem

Título: A linear non-Hertzian unsteady tangential wheel-rail contact model
Autor: Baeza González, Luis Miguel Bruni, Stefano Giner Navarro, Juan Liu, Binbin
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The increase in computational capacity has considerably reduced the use of linear models for wheel/rail tangential contact, being currently replaced by theories that adopt non-linear formulations able to address the ...[+]
Palabras clave: Wheel-rail contact , Non-Hertzian contact , Rolling contact , Linear contact , Rolling noise , Non-steady-state contact
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Tribology International. (issn: 0301-679X )
DOI: 10.1016/j.triboint.2023.108345
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.triboint.2023.108345
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PID2020-118013RB-C21/ES/DESARROLLO DE MODELOS INTEGRALES PARA LA SIMULACION DE LA INTERACCION DINAMICA VEHICULO-DESVIO/
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//PROMETEO%2F2021%2F046/
Agradecimientos:
The first and third authors acknowledge the financial support through the grants PID2020-118013RB-C21 (funded by MCIN/AEI/10.13039/501100011033) and PROMETEO/2021/046 (funded by Generalitat Valenciana).
Tipo: Artículo

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