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LES of a pressurized sooting aero-engine model burner using a computationally efficient discrete sectional method coupled to tabulated

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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LES of a pressurized sooting aero-engine model burner using a computationally efficient discrete sectional method coupled to tabulated

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García-Oliver, JM.; Pastor Enguídanos, JM.; Olmeda-Ramiro, I.; Kalbhor, A.; Mira Martínez, D.; Van-Oijen, J. (2024). LES of a pressurized sooting aero-engine model burner using a computationally efficient discrete sectional method coupled to tabulated. Combustion and Flame. 260. https://doi.org/10.1016/j.combustflame.2023.113198

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/202967

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Metadatos del ítem

Título: LES of a pressurized sooting aero-engine model burner using a computationally efficient discrete sectional method coupled to tabulated
Autor: García-Oliver, José M Pastor Enguídanos, José Manuel Olmeda-Ramiro, Iván Kalbhor, A. Mira Martínez, Daniel Van-Oijen, Jeroen
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] This work is focused on the modeling and analysis of soot formation and oxidation in the pressurized ethylene-based model burner investigated at DLR. This burner features a dual swirler configuration for the primary ...[+]
Palabras clave: Soot, Large-eddy simulation , Discrete sectional method , Particle size distribution , Flamelet generated manifold , Gas turbine combustor
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Combustion and Flame. (issn: 0010-2180 )
DOI: 10.1016/j.combustflame.2023.113198
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.combustflame.2023.113198
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PID2020-118387RB-C31/ES/INSTALACION EXPERIMENTAL PARA LA SOSTENIBILIDAD DEL AEROMOTOR EN AHEAD/
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info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PID2020-118387RB-C31/ES/INSTALACION EXPERIMENTAL PARA LA SOSTENIBILIDAD DEL AEROMOTOR EN AHEAD/
info:eu-repo/grantAgreement/EC/H2020/821418/EU/Emissions SooT ModEl/ESTiMatE
info:eu-repo/grantAgreement/AEI//TED2021-131618A-C22//MODELADO DE COMBUSTIBLE SOSTENIBLE DE AVIACION PARA BAJAS EMISIONES. ATOMIZACION/
info:eu-repo/grantAgreement/ //FPU18%2F03065//AYUDA PREDOCTORAL FPU-OLMEDA RAMIRO. PROYECTO: ASSESSMENT OF DETAILED COMBUSTION AND SOOT MODELS FOR ADVANCED GAS TURBINE BURNERS/
info:eu-repo/grantAgreement/Gobierno de Canarias//IM-2021-2-0027/
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TED2021-131618B-C22/
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//RYC2021-034654-I/
info:eu-repo/grantAgreement/BSC//IM-2021-3-0016/
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Agradecimientos:
The research leading to these results has received funding from the European Union's Horizon 2020 Programme under the ESTiMatE project, grant agreement No. 821418, and the AHEAD PID2020-118387RB-C33 and SAFLOW TED2021-131618B-C21 ...[+]
Tipo: Artículo

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