Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Cervantes Muñoz, Maria Angelica | es_ES |
dc.contributor.author | Devece, Carlos | es_ES |
dc.contributor.author | Peris Ortiz, Marta | es_ES |
dc.date.accessioned | 2024-04-25T10:52:40Z | |
dc.date.available | 2024-04-25T10:52:40Z | |
dc.date.issued | 2024-04-11 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/203746 | |
dc.description.abstract | [EN] Entrepreneurship education helps students build the skills, abilities, attitudes, and aptitudes they need to start a business. Universities play a key role in educating and transforming people. However, the academic literature in this area is fragmented. This article identifies the main areas in this field throughout its history based on a review of the literature. A scientometric study was conducted based on the results of a document search in Scopus. Using Tree of Science software, the most important documents were classified based on a network of citations. The results reveal three main perspectives: the impact of entrepreneurship education, entrepreneurship education methodologies, and new trends in entrepreneurship education. Researchers can use these results to propose ways to strengthen entrepreneurship education | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] La educación empresarial ayuda a los estudiantes a desarrollar las destrezas, habilidades, actitudes y aptitudes que necesitan para crear una empresa. Las universidades desempeñan un papel clave en la educación y transformación de las personas. Sin embargo, la literatura académica en este ámbito está fragmentada. Este artículo identifica las principales áreas de este campo a lo largo de su historia a partir de una revisión de la literatura. Se realizó un estudio cienciométrico a partir de los resultados de una búsqueda documental en Scopus. Utilizando el programa Árbol de Ciencia se clasificaron los documentos más importantes a partir de una red de citas. Los resultados revelan tres perspectivas principales: el impacto de la educación empresarial, las metodologías de la educación empresarial y las nuevas tendencias en la educación empresarial. Los investigadores pueden utilizar estos resultados para proponer formas de reforzar la educación empresarial. | es_ES |
dc.language | Inglés | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.relation.ispartof | Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial - Compartir igual (by-nc-sa) | es_ES |
dc.subject | Entrepreneurship | es_ES |
dc.subject | Education | es_ES |
dc.subject | Bibliometric | es_ES |
dc.subject | University | es_ES |
dc.subject | Review | es_ES |
dc.title | University-level entrepreneurship education: a bibliometric review using Tree of Science | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.4995/muse.2024.20688 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Cervantes Muñoz, MA.; Devece, C.; Peris Ortiz, M. (2024). University-level entrepreneurship education: a bibliometric review using Tree of Science. Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences. 11(1):1-19. https://doi.org/10.4995/muse.2024.20688 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | OJS | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/muse.2024.20688 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 1 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 19 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | 11 | es_ES |
dc.description.issue | 1 | es_ES |
dc.identifier.eissn | 2341-2593 | |
dc.relation.pasarela | OJS\20688 | es_ES |