- -

Corpus-driven lexicography: historical review and recent applications to higher education terminology

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Corpus-driven lexicography: historical review and recent applications to higher education terminology

Mostrar el registro completo del ítem

Budykina, VG.; Polyakova, O. (2023). Corpus-driven lexicography: historical review and recent applications to higher education terminology. Bulletin of Chelyabinsk State University (Online). 2(472):12-19. http://hdl.handle.net/10251/204496

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/204496

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Corpus-driven lexicography: historical review and recent applications to higher education terminology
Autor: Budykina, Vera G. Polyakova, Oksana
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The article highlights the advancements of corpus linguistics that have contributed to the development of data-driven learning, computer-assisted L2 learning, translation studies, ways of knowledge assessment, among ...[+]
Palabras clave: Corpus linguistics , Corpus-driven lexicography , Corpora , Corpus tools , English-Russian dictionary of higher education , Corpus-based Spanish-Russian glossary on higher education , Higher education terminology
Derechos de uso: Cerrado
Fuente:
Bulletin of Chelyabinsk State University (Online). (eissn: 2782-4829 )
Editorial:
Chelyabinskii Gosudarstvennyi Universitet
Versión del editor: https://elibrary.ru/item.asp?id=53825047
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem