- -

Concept design and energy balance optimization of a hydrogen fuel cell helicopter for unmanned aerial vehicle and aerotaxi applications

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Concept design and energy balance optimization of a hydrogen fuel cell helicopter for unmanned aerial vehicle and aerotaxi applications

Mostrar el registro completo del ítem

Tiseira, A.; Novella Rosa, R.; García-Cuevas González, LM.; López-Juárez, M. (2023). Concept design and energy balance optimization of a hydrogen fuel cell helicopter for unmanned aerial vehicle and aerotaxi applications. Energy Conversion and Management. 288. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2023.117101

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/204923

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Concept design and energy balance optimization of a hydrogen fuel cell helicopter for unmanned aerial vehicle and aerotaxi applications
Autor: Tiseira, Andrés-Omar Novella Rosa, Ricardo García-Cuevas González, Luis Miguel López-Juárez, Marcos
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] In the new scenario where the transportation sector must be decarbonized to limit global warming, fuel cell-powered aerial vehicles have been selected as a strategic target application to compose part of the urban ...[+]
Palabras clave: Hydrogen fuel cel , Helicopter , Energy balance optimization , UAV , Aerotaxi , Aerodynamic design
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
Energy Conversion and Management. (issn: 0196-8904 )
DOI: 10.1016/j.enconman.2023.117101
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.enconman.2023.117101
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/ //FPU19%2F00550//AYUDA PREDOCTORAL FPU-LOPEZ JUAREZ. PROYECTO: ANALYSIS OF THE USE OF HYDROGEN IN POWERPLANTS FOR FUTURE TRANSPORT APPLICATIONS/
info:eu-repo/grantAgreement/GENERALITAT VALENCIANA//IDIFEDER%2F2021%2F039//ANALISIS Y OPTIMIZACION MULTI-ESCALA DE LA ARQUITECTURA DE VEHICULOS DE PILA DE COMBUSTIBLE DE HIDROGENO PARA PROMOVER LA DESCARBONIZACION DEL SECTOR TRANSPORTE/
Agradecimientos:
This research has been partially funded by the Spanish Ministry of Science, Innovation, and University through the University Faculty Training (FPU) program (FPU19/00550) and FEDER and the Generalitat Valenciana, Consellerfa ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem