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Droplet characterization of a pressure-swirl atomizer by means of high-fidelity modelling based on DNS simulations

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Droplet characterization of a pressure-swirl atomizer by means of high-fidelity modelling based on DNS simulations

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Salvador, FJ.; Marti-Aldaravi, P.; Lozano-Antón, A.; Taghavifar, H.; Nemati, A. (2024). Droplet characterization of a pressure-swirl atomizer by means of high-fidelity modelling based on DNS simulations. Fuel. 358(Part A). https://doi.org/10.1016/j.fuel.2023.130169

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/205614

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Metadatos del ítem

Título: Droplet characterization of a pressure-swirl atomizer by means of high-fidelity modelling based on DNS simulations
Autor: Salvador, Francisco Javier Marti-Aldaravi, Pedro Lozano-Antón, Alejandro Taghavifar, H. Nemati, A.
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Liquid injection optimization is key to enhance the efficiency of many processes in a wide variety of fields. Combustion processes are one of the most challenging ones, due to the direct emissions and greenhouse ...[+]
Palabras clave: Atomization , DNS , Two-phase flow , Spray , Pressure-swirl , Droplet
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Fuente:
Fuel. (issn: 0016-2361 )
DOI: 10.1016/j.fuel.2023.130169
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.fuel.2023.130169
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI//TED2021-129719B-C22//UTILIZACION DE MICROMIXERS PARA COMBUSTION ESTABLE DE HIDROGENO EN AVIACION DE CERO EMISIONES. ESTUDIO EXPERIMENTAL/
info:eu-repo/grantAgreement/ //FPU21%2F02749//ESTUDIO DE LA ATOMIZACIÓN PRIMARIA MEDIANTE DIRECT NUMERICAL SIMULATION APLICADO A ATOMIZADORES EMPLEADOS EN TURBINAS DE GAS AERONÁUTICAS /
info:eu-repo/grantAgreement/BSC//RES-IM-2022-2-0018/
Agradecimientos:
This research has been funded by the Spanish "Ministerio de Ciencia e Innovacion" through the project TED2021-129719B-C22: "Micromixes utilization for stable continuous hydrogen combustion for zero-carbon aviation" MIXSHY, ...[+]
Tipo: Artículo

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