- -

Peer Assessment Reliability in an Organic Chemistry Activity: Do Students Overrate Their Peers?

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Peer Assessment Reliability in an Organic Chemistry Activity: Do Students Overrate Their Peers?

Mostrar el registro completo del ítem

Atarés Huerta, LM.; Llorens Molina, JA. (2023). Peer Assessment Reliability in an Organic Chemistry Activity: Do Students Overrate Their Peers?. Journal of Chemical Education. 100(9):3200-3208. https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.2c00945

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/205635

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Peer Assessment Reliability in an Organic Chemistry Activity: Do Students Overrate Their Peers?
Autor: Atarés Huerta, Lorena María Llorens Molina, Juan Antonio
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería Agronómica y del Medio Natural - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Despite the demonstrated learning benefits of peer evaluation, fears of teachers about its low reliability may restrict its use. In this study, the validity of peer assessment, in terms of agreement with the ratings ...[+]
Palabras clave: Chemical Education Research , First-Year Undergraduate , Organic Chemistry , Assessment , Molecular Properties , Peer Evaluation , Inter-rater Agreement
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
Journal of Chemical Education. (issn: 0021-9584 )
DOI: 10.1021/acs.jchemed.2c00945
Editorial:
American Chemical Society
Versión del editor: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.2c00945
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem