- -

Speed limit management on two-lane rural roads shared by drivers and cyclists to improve safety and traffic operation

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Speed limit management on two-lane rural roads shared by drivers and cyclists to improve safety and traffic operation

Mostrar el registro completo del ítem

Moll Montaner, S.; López-Maldonado, G.; García García, A. (2024). Speed limit management on two-lane rural roads shared by drivers and cyclists to improve safety and traffic operation. Transport Policy. 147:1-11. https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2023.12.009

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/205673

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Speed limit management on two-lane rural roads shared by drivers and cyclists to improve safety and traffic operation
Autor: MOLL MONTANER, SARA López-Maldonado, Griselda García García, Alfredo
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos - Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports
Universitat Politècnica de València. Instituto del Transporte y Territorio - Institut del Transport i Territori
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Two-lane rural roads require management that integrates all road users, especially cyclists, who have reached significant traffic levels. Management measures must focus on increasing safety and, wherever possible, ...[+]
Palabras clave: Bicycle safety , Traffic operation , Speed management , Two-lane rural road , Traffic microsimulation
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Transport Policy. (issn: 0967-070X )
DOI: 10.1016/j.tranpol.2023.12.009
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2023.12.009
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PDC2021-121125-I00/ES/SISTEMA DE SEÑALIZACION DINAMICA PARA LA SEGURIDAD CICLISTA EN CARRETERA/
Agradecimientos:
This study is part of the research project S4SC, Grant PDC2021-121125-I00, founded by MCIN/AEI/10.13039/501100011033 and by the "European Union NextGenerationEU/PRTR ". This study was performed thanks to the collaboration ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem