- -

"Building" knowledge by creating manipulatives with the 3D printer: A course for mathematics student teachers

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

"Building" knowledge by creating manipulatives with the 3D printer: A course for mathematics student teachers

Mostrar el registro completo del ítem

Läufer, T.; Ludwig, M. (2023). "Building" knowledge by creating manipulatives with the 3D printer: A course for mathematics student teachers. Editorial Universitat Politècnica de València. 349-356. https://doi.org/10.4995/HEAd23.2023.16225

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/205709

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: "Building" knowledge by creating manipulatives with the 3D printer: A course for mathematics student teachers
Autor: Läufer, Tim Ludwig, Matthias
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] 3D modelling and printing (3DMP) is a suitable context for education. With it, own manipulatives for mathematics education can be created, which was not possible easily before. We develop a seminar at Goethe University, ...[+]
Palabras clave: Mathematical education , Project-Based Learning methodology (PBL) , 3D Printing , 3D Modelling , Mathematics Education
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Compartir igual (by-nc-sa)
ISBN: 9788413960852
DOI: 10.4995/HEAd23.2023.16225
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAd23/paper/view/16225
Título del congreso: Ninth International Conference on Higher Education Advances
Lugar del congreso: Valencia, España
Fecha congreso: Junio 19-22, 2023
Tipo: Capítulo de libro Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem