- -

Incidental vocabulary recognition effects of subtitled, captioned and reverse subtitled audiovisual input

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Incidental vocabulary recognition effects of subtitled, captioned and reverse subtitled audiovisual input

Mostrar el registro completo del ítem

Van Der Kolk, J.; Feijoo, S. (2024). Incidental vocabulary recognition effects of subtitled, captioned and reverse subtitled audiovisual input. Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. 19:218-230. https://doi.org/10.4995/rlyla.2024.18056

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/206174

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Incidental vocabulary recognition effects of subtitled, captioned and reverse subtitled audiovisual input
Autor: van der Kolk, Jana Feijoo, Sara
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] This study compares effects of brief exposure to L1 subtitled, L2 captioned, and reverse subtitled audiovisual input on three aspects of vocabulary learning: meaning, form, and pronunciation of target language words. ...[+]
Palabras clave: EFL , Subtitles , Captions , Reverse subtitles , Multimodal input
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. (issn: 1886-2438 ) (eissn: 1886-6298 )
DOI: 10.4995/rlyla.2024.18056
Editorial:
Universitat Politècnica de València
Versión del editor: https://doi.org/10.4995/rlyla.2024.18056
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PID2019-110594GB-I00/ES/LAS CONDICIONES OPTIMAS PARA EL APRENDIZAJE DE UNA LENGUA MEDIANTE INPUT AUDIOVISUAL EN VERSION ORIGINAL. FACTORES RELACIONADOS CON EL INPUT Y FACTORES INDIVIDUALES/
info:eu-repo/grantAgreement/AGAUR//2020FI_B2 00179/ES//
Agradecimientos:
This research was supported by grant PID2019-110594GB-I00 from the Spanish Ministry of Science and Innovation, and grant 2020FI_B2 00179 from the Catalan Agency for Management of University and Research Grants.
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem