Desde el lunes 3 y hasta el jueves 20 de marzo, RiuNet funcionará en modo de solo lectura a causa de su actualización a una nueva versión.
Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas- Vol. 19 (2024)
Tabla de contenidos
Artículos
- Análisis de la competencia intercultural en un contexto telecolaborativo pospandémico: una propuesta de internacionalización universitaria
- Transfer of affective connotations in the basic lexicon of Spanish learners of L2 English
- The impact of a gamified approach on vocabulary learning and vocabulary self-efficacy: evidence from a chilean primary EFL school
- Participar o no participar: Willingness To Communicate (WTC) en la enseñanza de español a distancia para sinohablantes
- The Politics of Eurovision: A Case Study of the United Kingdom’s 2021 and 2022 Participations as Expressed on Social Media
- Improving Clinical Communication: a qualitative study on the Informed Consent
- A hint of the summery goodness of green grass: a look at English descriptors in tasting notes
- Language proficiency and diversity in students’ attitudes towards code-switching: a case study of English as a foreign language classrooms in Italian tertiary education
- Análisis de errores de uso del verbo en el estudiantado ruso de ELE: enfoque comparativo de la lengua rusa y la lengua española
- La flexión de género en ELE. Aportaciones e implicaciones didácticas de un estudio de corpus
- Implicaciones discursivas de la interferencia del francés en el eurolecto judicial español e italiano: un análisis preliminar de la marcación argumentativa basado en corpus
- The approximators about, at least and nearly as interpersonal devices in nineteenth-century women’s instructive texts
- Ict use and instruction modes in pandemic and post-pandemic contexts: A study on ESP students’ motivation and academic performance
- The Effect of Different Planning Conditions versus Explicit Grammar Instruction on Young EFL Learners’ Oral Production of a Picture Promoted Task and Grammar Gain
- Influencia de los contextos de aprendizaje en lexicón mental: productividad léxica y redes semánticas en estudiantes de ELE
- Incidental vocabulary recognition effects of subtitled, captioned and reverse subtitled audiovisual input
Reseñas
- Review of Santos Gargallo, I. & Pastor Cesteros, S. (2022). Metodología de la investigación en la enseñanza-aprendizaje del español como segunda lengua (L2)/ lengua extranjera (LE). Madrid: Arco/Libros
Envíos recientes