- -

Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas- Vol. 19 (2024)

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas- Vol. 19 (2024)

 
 

Tabla de contenidos


Artículos

  • Análisis de la competencia intercultural en un contexto telecolaborativo pospandémico: una propuesta de internacionalización universitaria
  • Transfer of affective connotations in the basic lexicon of Spanish learners of L2 English
  • The impact of a gamified approach on vocabulary learning and vocabulary self-efficacy: evidence from a chilean primary EFL school
  • Participar o no participar: Willingness To Communicate (WTC) en la enseñanza de español a distancia para sinohablantes
  • The Politics of Eurovision: A Case Study of the United Kingdom’s 2021 and 2022 Participations as Expressed on Social Media
  • Improving Clinical Communication: a qualitative study on the Informed Consent
  • A hint of the summery goodness of green grass: a look at English descriptors in tasting notes
  • Language proficiency and diversity in students’ attitudes towards code-switching: a case study of English as a foreign language classrooms in Italian tertiary education
  • Análisis de errores de uso del verbo en el estudiantado ruso de ELE: enfoque comparativo de la lengua rusa y la lengua española
  • La flexión de género en ELE. Aportaciones e implicaciones didácticas de un estudio de corpus
  • Implicaciones discursivas de la interferencia del francés en el eurolecto judicial español e italiano: un análisis preliminar de la marcación argumentativa basado en corpus
  • The approximators about, at least and nearly as interpersonal devices in nineteenth-century women’s instructive texts
  • Ict use and instruction modes in pandemic and post-pandemic contexts: A study on ESP students’ motivation and academic performance
  • The Effect of Different Planning Conditions versus Explicit Grammar Instruction on Young EFL Learners’ Oral Production of a Picture Promoted Task and Grammar Gain
  • Influencia de los contextos de aprendizaje en lexicón mental: productividad léxica y redes semánticas en estudiantes de ELE
  • Incidental vocabulary recognition effects of subtitled, captioned and reverse subtitled audiovisual input

Reseñas

  • Review of Santos Gargallo, I. & Pastor Cesteros, S. (2022). Metodología de la investigación en la enseñanza-aprendizaje del español como segunda lengua (L2)/ lengua extranjera (LE). Madrid: Arco/Libros

Envíos recientes

Ver más