- -

A review of a decade of scaffolding practices for learning in CLIL science classrooms

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

A review of a decade of scaffolding practices for learning in CLIL science classrooms

Mostrar el registro completo del ítem

Nashaat-Sobhy, N.; Mestre-Mestre, EM.; Mac Donald, P. (2024). A review of a decade of scaffolding practices for learning in CLIL science classrooms. Journal of immersion and content-based language education (Online). 1-32. https://doi.org/10.1075/jicb.23010.nas

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/207332

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: A review of a decade of scaffolding practices for learning in CLIL science classrooms
Autor: Nashaat-Sobhy, Nashwa Mestre-Mestre, Eva M. Mac Donald, Penny
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] This systematic review examines scaffolding practices in science instruction within Content and Language Integrated Learning (CLIL) environments, where English as a foreign language is the medium of instruction (L2). ...[+]


[ES] Esta revisión sistemática examina las prácticas de andamiaje en la enseñanza de ciencias en entornos de Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE/CLIL), donde el inglés como lengua extranjera ...[+]
Palabras clave: Content and language integrated learning (CLIL) , Science , Scaffolding , Rediscursification , Translanguaging , Transsemiotizing , Cultural dimensions
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Journal of immersion and content-based language education (Online). (eissn: 2212-8441 )
DOI: 10.1075/jicb.23010.nas
Editorial:
John Benjamins Publishing Co.
Versión del editor: https://doi.org/10.1075/jicb.23010.nas
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem