- -

Desarrollo del pensamiento computacional a través de BlocksCAD, Blockly y la resolución de problemas en matemáticas

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Desarrollo del pensamiento computacional a través de BlocksCAD, Blockly y la resolución de problemas en matemáticas

Show full item record

Magreñán-Ruiz, Á.; González-Crespo, R.; Jiménez-Hernández, C.; Orcos Palma, L. (2024). Desarrollo del pensamiento computacional a través de BlocksCAD, Blockly y la resolución de problemas en matemáticas. Revista Española de Pedagogía. 82(287). https://doi.org/10.22550/2174-0909.3933

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/207630

Files in this item

Item Metadata

Title: Desarrollo del pensamiento computacional a través de BlocksCAD, Blockly y la resolución de problemas en matemáticas
Secondary Title: Development of computational thinking through BlocksCAD, Blockly and problem-solving in mathematics
Author: Magreñán-Ruiz, Ángel-Alberto González-Crespo, Rubén-Arístides Jiménez-Hernández, Cristina Orcos Palma, Lara
Issued date:
Abstract:
[EN] The development of computational thinking has become one of the educational priorities in several countries around the world. In this article, two experiences are described in which two block programming tools are ...[+]


[ES] El desarrollo del pensamiento computacional se ha convertido en una de las prioridades educativas en varios países del mundo. En este artículo, se describen dos experiencias en el aula en las que se utilizan dos ...[+]
Subjects: Pensamiento computacional , Problemas , Matemáticas , Modelado , Tecnologías , BlocksCAD , Blockly , Secundaria , España , Educación , Impresión 3D , Comparación de grupos , Satisfacción , Computational thinking , Problems , Mathematics , Mathematical modelling , Technologies , Secondary , Spain , Education , 3D printing , Group comparison , Satisfaction
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Source:
Revista Española de Pedagogía. (issn: 0034-9461 )
DOI: 10.22550/2174-0909.3933
Publisher:
Universidad Internacional de la Rioja
Publisher version: https://doi.org/10.22550/2174-0909.3933
Project ID:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/RTI2018-096532-A-I00/ES/INFLUENCIA DE LA MUSICA EN LA TRANSMISION DE ESTEREOTIPOS EN LA ADOLESCENCIA: IMPLICACIONES EDUCATIVAS/
Thanks:
This work was funded by the "State R & D & I programme aimed at challenges for society" through the European Regional Development Fund (ERDF), the Spanish Ministry for Science and Innovation, and the State Research Agency. ...[+]
Type: Artículo

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record