Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Pavia Cogollos, José | es_ES |
dc.contributor.author | Aguado Llobet, José María | es_ES |
dc.date.accessioned | 2024-09-27T13:21:40Z | |
dc.date.available | 2024-09-27T13:21:40Z | |
dc.date.created | 2024-07-24 | |
dc.date.issued | 2024-09-27 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/208914 | |
dc.description.abstract | [EN] This Final project (TFG) focuses on the in-depth analysis of the figure of the film director Martin Scorsese as an auteur filmmaker and his influence on the global cinematic narrative. With several interconnected objectives, the TFG aims to provide a comprehensive understanding of the trajectory, style, impact and management of Scorsese's concept of authorship, as well as reflect on the future prospects of this concept in the ever-evolving film industry. First, the analysis of Scorsese's career is addressed, exploring his biography and identifying the key moments that have influenced his development as a director. Through this exploration, we seek to understand his evolution over time, highlighting the significant stages of his career and the factors that have contributed to his artistic growth. Secondly, a detailed study of the style and recurring themes present in Scorsese's films is carried out. This analysis focuses on elements such as the direction of actors, music and cinematography, as well as on themes such as religion, violence and morality that characterize his work. The goal is to identify the distinctive features that define Scorsese's cinematic legacy. Third, Scorsese's impact on the film industry is assessed, considering his artistic contributions and commercial impact. It seeks to understand how its influence has transcended the conventions of Hollywood and influenced the global cinematic landscape, contributing to trends and changes in the industry. In addition, the TFG addresses the criticisms and challenges that Scorsese has faced regarding the notion of authorship in Hollywood. Through this analysis, the complex dynamics between his artistic vision and the commercial expectations of the film industry are highlighted. Finally, it reflects on the future perspectives of the notion of authorship in cinema in a globalized and constantly evolving context. This reflection involves considering how auteur figures continue to adapt and influence a film industry in constant transformation, with an approach that values not only commercial figures but also quality and innovation. With these interconnected aims, this TFG seeks to provide an enriching understanding of Martin Scorsese as an auteur and his influence on the film industry. At the same time, it aims to explore broader issues related to authorship in contemporary cinema and how this concept may evolve in the future within an ever-evolving film industry. | es_ES |
dc.description.abstract | [CA] Aquest Treball de Fi de Grau (TFG) se centra en l'anàlisi profunda de la figura del director de cinema Martin Scorsese com a cineasta d'autor i en la seva influència en la narrativa cinematogràfica global. Amb diversos objectius interconnectats, el TFG pretén oferir una comprensió completa de la trajectòria, estil, impacte i gestió del concepte d'autoria de Scorsese, així com reflexionar sobre les futures perspectives d'aquest concepte en la indústria cinematogràfica en evolució constant. En primer lloc, s'aborda l'anàlisi de la trajectòria de Scorsese, explorant la seua biografia i identificant els moments clau que han influït en el seu desenvolupament com a director. A través d'aquesta exploració, es busca comprendre la seua evolució al llarg del temps, destacant les etapes significatives de la seua carrera i els factors que han contribuït al seu creixement artístic. En segon lloc, es realitza un estudi detallat de l'estil i les temàtiques recurrents presents a les pel·lícules de Scorsese. Aquesta anàlisi se centra en elements com la direcció d'actors, la música i la cinematografia, així com en temes com la religió, la violència i la moralitat que caracteritzen la seua obra. L'objectiu és identificar les característiques distintives que defineixen el llegat cinematogràfic de Scorsese. En tercer lloc, s'avalua l'impacte de Scorsese en la indústria cinematogràfica, considerant les seves contribucions artístiques i l'impacte comercial. Es busca comprendre com la seua influència ha transcendit les convencions de Hollywood i ha influït en el panorama cinematogràfic global, contribuint a les tendències i els canvis en la indústria. A més a més, el TFG aborda les crítiques i desafiaments que Scorsese ha enfrontat respecte a la noció d'autoria a Hollywood. Mitjançant aquesta anàlisi, es destaquen les dinàmiques complexes entre la seua visió artística i les expectatives comercials de la indústria cinematogràfica. Finalment, es reflexiona sobre les perspectives futures de la noció d'autoria al cinema en un context globalitzat i en constant evolució. Aquesta reflexió implica considerar com les figures d'autors continuen adaptant-se i influint en una indústria cinematogràfica en transformació constant, amb un enfocament que valora no només les xifres comercials sinó també la qualitat i la innovació. Amb aquests objectius interconnectats, aquest TFG busca proporcionar una comprensió enriquidora de Martin Scorsese com a autor i la seva influència en la indústria del cinema. Al mateix temps, pretén explorar qüestions més àmplies relacionades amb l'autoria en el cinema contemporani i com aquest concepte pot evolucionar en el futur dins d'una indústria cinematogràfica en constant evolució. | es_ES |
dc.format.extent | 54 | es_ES |
dc.language | Catalán | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento (by) | es_ES |
dc.subject | Martin Scorsese | es_ES |
dc.subject | Cine nord-americà | es_ES |
dc.subject | Cineasta d'autor | es_ES |
dc.subject | Evolució artística | es_ES |
dc.subject | Estil cinematogràfic | es_ES |
dc.subject | Hollywood | es_ES |
dc.subject | Cinema contemporani | es_ES |
dc.subject | Auteur filmmaker | es_ES |
dc.subject | Film style | es_ES |
dc.subject | Contemporary cinema | es_ES |
dc.subject | Narrativa cinematográfica | es_ES |
dc.subject.classification | COMUNICACION AUDIOVISUAL Y PUBLICIDAD | es_ES |
dc.subject.other | Grado en Comunicación Audiovisual-Grau en Comunicació Audiovisual | es_ES |
dc.title | El concepte d'autor en Hollywood: anàlisi de l'obra de Martin Scorsese | es_ES |
dc.title.alternative | El concepto de autor en Hollywood: análisis de la obra de Martin Scorsese | es_ES |
dc.title.alternative | The concept of the auteur in Hollywood: analysis of the work of Martin Scorsese | es_ES |
dc.type | Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Comunicación Audiovisual, Documentación e Historia del Arte - Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l'Art | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Aguado Llobet, JM. (2024). El concepte d'autor en Hollywood: anàlisi de l'obra de Martin Scorsese. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/208914 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\161164 | es_ES |