Resumen:
|
[ES] Este projecte es fonamenta en la utilització d'escàners i registres amb la càmera sense objectiu com a ferramentes per a la captura de la llum ambient en eixe instant. El propòsit principal d'esta exploració és la ...[+]
[ES] Este projecte es fonamenta en la utilització d'escàners i registres amb la càmera sense objectiu com a ferramentes per a la captura de la llum ambient en eixe instant. El propòsit principal d'esta exploració és la materialització d'estes ressonàncies lumíniques mitjançant diversos processos artístics, entre els quals s'inclouen les transferències i la serigrafia sobre làmines de làtex plàstic vinílic, així com l'ús de paper i acetat.
La temàtica principal se centra en la relació entre la llum ambient, les màquines i la seua representació física. La materialització d'estes imatges, a l'emprar sobretot el làtex i l'acetat com a mitjà, afig una dimensió tàctil i un joc amb la llum i les seues transparències a causa de les seues propietats. Este projecte implica un canvi de signe, i són l'escàner i la càmera els qui interpreten la llum.
Els meus referents inclouen artistes com Inma Femenía, Olafur Eliasson i Oscar Muñoz, els treballs dels quals amb la llum, espai i representació visual han influït en el meu enfocament cap a la materialització de la captura de la llum. Altres artistes com Felipe Pantone, Ryoji Ikeda i László Moholy-Nagy també han resultat rellevants durant el procés.
L'objectiu d'esta memòria és contextualitzar l'obra presentada analitzant les relacions amb els seus principals referents després d'haver realitzat una breu enumeració i descripció de les principals claus, aspectes, conceptes, recursos o temes d'esta.
[-]
[EN] This project is based on the use of scanners and captures with the camera without the lens as tools to capture the ambient light of that moment. The main purpose of this exploration is the materialization of these ...[+]
[EN] This project is based on the use of scanners and captures with the camera without the lens as tools to capture the ambient light of that moment. The main purpose of this exploration is the materialization of these Luminous Resonances through various artistic processes, including transfers and screen printing on vinyl plastic latex sheets, as well as the use of paper and acetate.
The main theme focuses on the relationship between ambient light, machines, and their physical representation. The materialization of these images, primarily using latex and acetate as mediums, adds a tactile dimension and a play with light and its transparencies due to their properties. This project involves a change of sign, with the scanner and the camera interpreting the light.
My references include artists such as Inma Femenía, Olafur Eliasson, and Oscar Muñoz, whose work with light, space, and visual representation has influenced my approach to materializing the capture of light. Other artists like Felipe Pantone, Ryoji Ikeda, and László Moholy-Nagy have also been relevant during the process.
The objective of this writing is to contextualize the presented work by analyzing the relationships with its main references, after providing a brief enumeration and description of its main keys, aspects, concepts, resources, or themes.
[-]
|