- -

Education first? Triggering vs jeopardising entrepreneurial intentions

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Education first? Triggering vs jeopardising entrepreneurial intentions

Mostrar el registro completo del ítem

Tormo-Carbó, G.; Seguí-Mas, E. (2024). Education first? Triggering vs jeopardising entrepreneurial intentions. Education + training / Education and training. https://doi.org/10.1108/ET-10-2023-0420

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/209241

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Education first? Triggering vs jeopardising entrepreneurial intentions
Autor: Tormo-Carbó, Guillermina Seguí-Mas, Elies
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Facultad de Administración y Dirección de Empresas - Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] PurposeDrawing on the Theory of Planned Behaviour (TBP) and Social Cognitive Theory (SCT), this study delves into how, in entrepreneurship-unfriendly environments, university students' entrepreneurial intention (EI) ...[+]
Palabras clave: Entrepreneurial family context , Entrepreneurial intention , Entrepreneurship education , Entrepreneurship-unfriendly environments , GUESSS , Higher education , Theory of planned behaviour
Derechos de uso: Cerrado
Fuente:
Education + training / Education and training. (issn: 0040-0912 )
DOI: 10.1108/ET-10-2023-0420
Editorial:
Emerald Publishing Limited
Versión del editor: https://doi.org/10.1108/ET-10-2023-0420
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem