Resumen:
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[EN] I, Elvis Riboldi (Yo, Elvis Riboldi, Javier Galán, Raphaël Lamarque, 2020) presents us with the story of a boy full of energy, an AC/DC fan, optimistic and passionate who represents a challenge for many people due to ...[+]
[EN] I, Elvis Riboldi (Yo, Elvis Riboldi, Javier Galán, Raphaël Lamarque, 2020) presents us with the story of a boy full of energy, an AC/DC fan, optimistic and passionate who represents a challenge for many people due to his way of being. Elvis embodies the daily life of a child with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). This study aims to analyze the character of Elvis to understand and delve into how the mental health of a child with ADHD is presented and represented and to examine how he is treated by him in different settings: family, school, community. To do this, the audiovisual elements and narrative structures that make up this animation designed for a children s audience between 7 and 11 years old are analyzed. The study reveals that the elements that make up this work allow the life of a child diagnosed with ADHD to be expressed in a more fluid and didactic way. This anime stands out for the ease with which it is possible to empathize with the protagonist, enabling a key space in the diversity of personalities and promoting different instruments for conflict resolution.
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[ES] Yo, Elvis Riboldi (Javier Galán y Raphaël Lamarque, 2020) nos presenta la historia de un niño lleno de energía, fan de AC/DC, optimista y apasionado que representa un desafío para muchas personas por su forma de ser. ...[+]
[ES] Yo, Elvis Riboldi (Javier Galán y Raphaël Lamarque, 2020) nos presenta la historia de un niño lleno de energía, fan de AC/DC, optimista y apasionado que representa un desafío para muchas personas por su forma de ser. Elvis encarna la vida cotidiana de un niño con trastorno por déficit de atención e hiperactividad (TDAH). Este estudio se propone analizar el personaje de Elvis para conocer y profundizar en cómo se presenta y representa la salud mental de un niño con TDAH y examinar de qué forma es tratado en los diferentes ámbitos: familiar, escolar, comunidad. Para ello se analizan los elementos audiovisuales y las estructuras narrativas que componen a esta animación pensada para un público infantojuvenil de entre 7 y 11 años. El estudio revela que los elementos que componen a esta obra permiten expresar de manera más fluida y didáctica la vida de un niño diagnosticado con TDAH. Este anime se destaca por la facilidad con la que se logra empatizar con el protagonista habilitando un espacio clave en la diversidad de personalidades y promoviendo diferentes instrumentos para la resolución de conflictos.
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