Resumen:
|
[ES] La comunicació natural o física és inherentment tridimensional, i abasta no sols els intercanvis
verbals, sinó també els senyals no verbals, com les expressions facials, el contacte visual
i els gestos. No obstant ...[+]
[ES] La comunicació natural o física és inherentment tridimensional, i abasta no sols els intercanvis
verbals, sinó també els senyals no verbals, com les expressions facials, el contacte visual
i els gestos. No obstant això, l arribada dels cascos de realitat virtual (HMD) ha plantejat
desafiaments per a les converses realistes cara a cara. Els HMD obstruïxen una part important
dels rostres dels participants, la qual cosa dificulta la creació d imatges convincents de rostres
sencers a causa dels angles de captura extrems i les distorsions de les lents.
En investigacions recents, s ha posat l enfocament en la reconstrucció de rostres ocults
davall dels *HMD. Si bé les solucions d última generació existents demostren resultats de
reconstrucció 3D fotorrealistas, sovint requerixen equips de laboratori d alt cost i recursos
computacionals substancials.
D altra banda, este treball se centra en la implementació d una aplicació que permet la
visualització en temps real d entorns 3D per a crear teleconferències immersives, on la virtualització
dels elements es limita a la resolució dels sensors, sense la necessitat d incorporar
models 3D o avatars; així, millorant les interaccions remotes a través de les arts visuals i els
mitjans interconnectats realistes. Algunes de les tecnologies involucren *WebRTC, sensors
de profunditat i motors en temps real.
[-]
[EN] Natural or physical communication is inherently three-dimensional, encompassing not only
verbal exchanges but also non-verbal cues such as facial expressions, eye contact, and gestures.
However, the advent of virtual ...[+]
[EN] Natural or physical communication is inherently three-dimensional, encompassing not only
verbal exchanges but also non-verbal cues such as facial expressions, eye contact, and gestures.
However, the advent of virtual reality headsets (HMDs) has posed challenges for realistic faceto-
face conversations. HMDs obstruct a significant portion of participants faces, making it
difficult to create convincing images of entire faces due to extreme capture angles and lens
distortions.
Recent research has focused on reconstructing faces hidden beneath HMDs. While existing
state-of-the-art solutions demonstrate photorealistic 3D reconstruction results, they often
require high-cost laboratory equipment and substantial computational resources.
On the other hand, this work focuses on the implementation of an application that enables
real-time visualization of 3D environments to create immersive teleconferences, where the
virtualization of elements is limited to the resolution of the sensors, without the need to
incorporate 3D models or avatars; thus, enhancing remote interactions through visual arts
and realistic interconnected media. Some of the technologies involve WebRTC, depth sensors,
and real-time engines.
[-]
|