Resumen:
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[EN] Innovation has become a daily concern for companies in the manufacturing industry and is seen as a driving force and indispensable component for success. In today s VUCA world, which is characterized by volatility, ...[+]
[EN] Innovation has become a daily concern for companies in the manufacturing industry and is seen as a driving force and indispensable component for success. In today s VUCA world, which is characterized by volatility, uncertainty, complexity and ambiguity, it is no longer enough to just launch innovative products. It is about being fast and being first to market with a strong customer focus. Due to these circumstances, innovative, lean and agile are the buzzwords of the contemporary business world. These three characteristics need to be combined and integrated, but this is not easy to achieve. Companies are aware of the fact, that their product development processes need to be accelerated but many struggle in how to achieve this in their day-to-day business.
This thesis presents a case study exploring the optimization of a company s innovation process through the integration of lean methodologies. The focus is on uncovering inefficiencies within the product development process and proposing potential solutions to enhance time-to-market.
For carrying out this work, a status quo analysis of the company s process model was carried out. Furthermore, interviews were conducted with employees and decision makers who are directly involved in the innovation process and used for a comprehensive value stream analysis.
The results identify weaknesses and inefficiencies in the company s innovation process and serve as basis for defining a process target state and recommendations for action.
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[ES] La innovación se ha convertido en una preocupación diaria para las empresas de la
industria manufacturera. Se considera una fuerza motriz y un componente indispensable
para el éxito. En el mundo VUCA actual, ...[+]
[ES] La innovación se ha convertido en una preocupación diaria para las empresas de la
industria manufacturera. Se considera una fuerza motriz y un componente indispensable
para el éxito. En el mundo VUCA actual, caracterizado por la volatilidad, la
incertidumbre, la complejidad y la ambigüedad, ya no basta con lanzar productos
innovadores. Se trata de ser rápidos y llegar primero al mercado con productos orientados
a las necesidades del cliente. Debido a estas circunstancias, innovador, <lean= y ágil son
las palabras de moda en el mundo empresarial actual. Estas tres características deben
combinarse e integrarse, pero no es fácil conseguirlo. Las empresas son conscientes de la
necesidad de acelerar sus procesos de desarrollo de productos, pero muchas tienen
dificultades para conseguirlo en el día a día.
Este trabajo presenta un estudio de caso que explora la optimización del proceso de
innovación de una empresa mediante la integración de metodologías <lean=. El objetivo
es descubrir ineficiencias dentro del proceso de desarrollo de productos y proponer
posibles soluciones para mejorar el plazo de comercialización.
Para llevar a cabo este trabajo, se realizó un análisis del statu quo del modelo de procesos
de la empresa. Además, se realizaron entrevistas a empleados y responsables de la toma
de decisiones que están directamente implicados en el proceso de innovación, que se
utilizaron para realizar un análisis exhaustivo del flujo de valor.
Los resultados han identificado debilidades e ineficiencias en el proceso de innovación
de la compañía, además, sirve como base para definir un estado del proceso y establecer
recomendaciones para llevar a cabo.
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