Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Zhang, Xinyu | es_ES |
dc.contributor.author | Romero Forteza, Francesca | es_ES |
dc.contributor.author | Li, Zhongling | es_ES |
dc.date.accessioned | 2024-10-16T11:10:14Z | |
dc.date.available | 2024-10-16T11:10:14Z | |
dc.date.issued | 2023-12-01 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/210306 | |
dc.description.abstract | [EN] Interest in LMOOCs (Language Massive Open Online Courses) has increased in terms of research and number of courses offered, due to their potential for developing training processes and for working on these contents with technologies. Situating the interest in the publications made on LMOOC in China, this study aims to bibliometrically analyze said scientific production in Scopus. The final sample was made up of 134 publications, which were analyzed using different bibliometric techniques (bibliographic coupling, co-citation, co-occurrence). The results indicate a stabilized scientific production since its inception in 2014, with further development in the years of the COVID-19 pandemic. Indexing predominates in the areas of computer science and social sciences. Contributions to conferences and articles predominate. The most cited publications focus on systematic reviews, student autonomy and active methodologies combined with LMOOC. Other influential publications focus on defining the quality criteria to carry out an LMOOC and the emotional factor involved in the development of these courses. Among the potential future courses of action, highlight the adoption of more personalized formats such as the SPOC or the inclusion of methodologies such as the flipped classroom. It is concluded that this study on scientific production will allow the development of new avenues of research on LMOOCs from what already exists. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] El interés por los LMOOC (Language Massive Open Online Courses) ha aumentado en términos de investigación y número de cursos ofrecidos, por su potencial para el desarrollo de los procesos formativos y para trabajar estos contenidos con tecnologías. Situando el interés en las publicaciones realizadas sobre LMOOC en China, este estudio pretende analizar bibliométricamente dicha producción científica en Scopus. La muestra final quedó conformada por 134 publicaciones, siendo analizados con diferentes técnicas bibliométricas (acoplamiento bibliográfico, co-citación, co-ocurrencia). Los resultados señalan una producción científica estabilizada desde sus inicios en 2014, con un mayor desarrollo en los años de la pandemia COVID-19. Predomina la indexación en las áreas de ciencias de la computación y sociales. Predominan las contribuciones a congresos y los artículos. Las publicaciones más citadas se centran en revisiones sistemáticas, autonomía del alumnado y metodologías activas combinados con LMOOC. Otras publicaciones influyentes ponen el foco en definir los criterios de calidad para realizar un LMOOC y el factor emocional en el desarrollo de estos cursos. Entre las potenciales futuras líneas, destacar la adopción de formatos más personalizados como los SPOC o la inclusión de metodologías como el aula invertida. Se concluye que este estudio sobre la producción científica permitirá desarrollar nuevas líneas de investigación sobre los LMOOC a partir de lo existente. | es_ES |
dc.description.sponsorship | This research has been funded in part by the CQI-Valencia Innovation Experience Chair of the Universitat Politècnica de València, grant number CON2022-111402-R-CQI, Red CQI Promotion | es_ES |
dc.language | Inglés | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Má | es_ES |
dc.publisher | laga Grupo de Investigació | es_ES |
dc.publisher | n Innoeduca | es_ES |
dc.relation.ispartof | Innoeduca. International Journal of Technology and Educational Innovation | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial - Compartir igual (by-nc-sa) | es_ES |
dc.subject | LMOOC | es_ES |
dc.subject | Language learning | es_ES |
dc.subject | Research methods | es_ES |
dc.subject | Information and Communication Technologies (ICT) | es_ES |
dc.subject | Aprendizaje de lenguas | es_ES |
dc.subject | Métodos de investigación | es_ES |
dc.subject | Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) | es_ES |
dc.subject.classification | FILOLOGIA CATALANA | es_ES |
dc.title | Bibliometric Analysis of Technology-Supported Language Learning: LMOOC Trend in China | es_ES |
dc.title.alternative | Análisis bibliométrico del aprendizaje de lenguas con apoyo tecnológico: Tendencia de LMOOC en China | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.24310/innoeduca.2023.v9i2.17362 | es_ES |
dc.relation.projectID | info:eu-repo/grantAgreement/UPV//CON2022-111402-R-CQ/ | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Zhang, X.; Romero Forteza, F.; Li, Z. (2023). Bibliometric Analysis of Technology-Supported Language Learning: LMOOC Trend in China. Innoeduca. International Journal of Technology and Educational Innovation. 9(2):68-81. https://doi.org/10.24310/innoeduca.2023.v9i2.17362 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | S | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.24310/innoeduca.2023.v9i2.17362 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 68 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 81 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | 9 | es_ES |
dc.description.issue | 2 | es_ES |
dc.identifier.eissn | 2444-2925 | es_ES |
dc.relation.pasarela | S\511218 | es_ES |
dc.contributor.funder | Universitat Politècnica de València | es_ES |