- -

Impact Culture and the Circular Economy in the Tourism Industry: an Analysis of Challenges and Recommendations for Sustainability

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Impact Culture and the Circular Economy in the Tourism Industry: an Analysis of Challenges and Recommendations for Sustainability

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Santamarina-Campos, V. es_ES
dc.contributor.author Mas-Gil, Miguel Ángel es_ES
dc.contributor.author de-Miguel-Molina, María es_ES
dc.contributor.author Catalá-Pérez, Daniel es_ES
dc.date.accessioned 2024-10-25T11:10:27Z
dc.date.available 2024-10-25T11:10:27Z
dc.date.issued 2024 es_ES
dc.identifier.isbn 978-3-031-49688-2 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/210881
dc.description.abstract [EN] This chapter examines the relevance of the circular economy in the tourism sector, highlighting how this model can mitigate environmental and social impacts, promote sustainability and improve competitiveness. Through a Participatory Action Research (PAR) process, recommendations for the implementation of a circular economy strategy in the tourism sector of the Valencian Community are presented. It is also emphasized the importance of an impact culture of impact in the transition to a circular economy. es_ES
dc.language Inglés
dc.publisher Springer es_ES
dc.relation info:eu-repo/grantAgreement/AVI//INNACC%2F2021%2F49/ES/Creación de una Plataforma de Innovación para el Impulso e Implementación de una Estrategia de Economía Circular en el Sector Turístico de la Comunidad Valenciana
dc.relation.ispartof Managing the Transition to a Circular Economy. Action Plans in the Tourism Sector es_ES
dc.rights Reconocimiento (by) es_ES
dc.subject Circular economy es_ES
dc.subject Tourism sector es_ES
dc.subject Sustainability es_ES
dc.subject Impact culture of impact es_ES
dc.subject Valencian Community es_ES
dc.subject Participatory Action Research (PAR) es_ES
dc.subject Competitiveness es_ES
dc.subject Cultural change es_ES
dc.subject Responsible consumption es_ES
dc.subject Sustainable production es_ES
dc.subject Sustainable Development Goals (SDGs) es_ES
dc.subject.classification ORGANIZACION DE EMPRESAS es_ES
dc.title Impact Culture and the Circular Economy in the Tourism Industry: an Analysis of Challenges and Recommendations for Sustainability es_ES
dc.type Capítulo de libro es_ES
dc.identifier.doi 10.1007/978-3-031-49689-9_3 es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Facultad de Bellas Artes - Facultat de Belles Arts es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Facultad de Administración y Dirección de Empresas - Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses es_ES
dc.description.bibliographicCitation Santamarina-Campos, V.; Mas-Gil, MÁ.; De-Miguel-Molina, M.; Catalá-Pérez, D. (2024). Impact Culture and the Circular Economy in the Tourism Industry: an Analysis of Challenges and Recommendations for Sustainability. En Managing the Transition to a Circular Economy. Action Plans in the Tourism Sector. Springer. 19-32. https://doi.org/10.1007/978-3-031-49689-9_3 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.description.upvformatpinicio 19 es_ES
dc.description.upvformatpfin 32 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.relation.pasarela S\507003 es_ES
dc.contributor.funder Agència Valenciana de la Innovació


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem