- -

Helping First-Year University Students to Overcome the Threshold Concept of Ohm's Law

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Helping First-Year University Students to Overcome the Threshold Concept of Ohm's Law

Mostrar el registro completo del ítem

Canet Subiela, MJ.; Pérez Pascual, MA.; Atarés Huerta, LM.; Trujillo Guillen, M. (2024). Helping First-Year University Students to Overcome the Threshold Concept of Ohm's Law. IEEE Transactions on Education. https://doi.org/10.1109/TE.2024.3468002

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/211306

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Helping First-Year University Students to Overcome the Threshold Concept of Ohm's Law
Autor: Canet Subiela, Mª José Pérez Pascual, Mª Asunción Atarés Huerta, Lorena María Trujillo Guillen, Macarena
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería Agronómica y del Medio Natural - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural
Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Arquitectura - Escola Tècnica Superior d'Arquitectura
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Contribution: This article presents significant contributions in the field of understanding and addressing misconceptions (MCs) related to Ohm's law. First, it provides a comprehensive list and detailed description ...[+]
Palabras clave: Circuits , Education , Electricity , Resistance , Data analysis , Wire , Transforms , Instruments , Guidelines , Electric potential , Flipped teaching , Misconception (MC) , Ohm's law , Threshold concept (TC)
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
IEEE Transactions on Education. (issn: 0018-9359 )
DOI: 10.1109/TE.2024.3468002
Editorial:
Institute of Electrical and Electronics Engineers
Versión del editor: https://doi.org/10.1109/TE.2024.3468002
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PIME%2F23-24%2F401/
Agradecimientos:
This work was supported by the Universitat Politecnica de Valencia under Grant PIME/23-24/401.
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem