[ES] Este trabajo final de grado propone la creación del diseño gráfico e ilustrativo necesario para la reactivación de una campaña publicitaria para Greenpeace, que busca concienciar sobre la crítica situación de los ...[+]
[ES] Este trabajo final de grado propone la creación del diseño gráfico e ilustrativo necesario para la reactivación de una campaña publicitaria para Greenpeace, que busca concienciar sobre la crítica situación de los tiburones debido a la actividad humana. Se procura lograr lo antes ya nombrado a través de la realización de todo el material grafico debido a la necesidad imperiosa del aumento de la conciencia pública y de que las medidas de conservación sean las más efectivas. La metodología incluye la investigación exhaustiva sobre la situación actual de los tiburones, el análisis de campañas de concienciación exitosas y el desarrollo de estrategias publicitarias impactantes y sensibilizadoras. El resultado será la creación de gráficos atractivos y efectivos para redes, cartelería y material de concienciación, necesarios para inspirar cambios en la sociedad y para la correcta conservación de los tiburones.
[-]
[EN] Our final degree project presents the creation of a campaign reactivation
proposal for Greenpeace, using both digital and printed formats with the aim
of, through graphic dualisms, raising awareness about how human ...[+]
[EN] Our final degree project presents the creation of a campaign reactivation
proposal for Greenpeace, using both digital and printed formats with the aim
of, through graphic dualisms, raising awareness about how human activity is
destroying shark populations.
Our formats present an original design, the result of the union between
design and illustration with contrasting chromaticism and with parts of text
necessary for a correct understanding of the problem to which we refer.
This proposal includes the management of social networks with publications for Instagram and headers for Twitter and Facebook, in the same way
we present posters, among which we include posters and mupis as well as
a brochure where we expand the information of the campaign. It should be
noted that in our formats the QR appears that leads to a collection of signatures established by Greenpeace to achieve a treaty that protects sharks. In
the same way we present some merchandising products and products for use
among volunteers.
[-]
|