- -

Application of Artificial Intelligence in Neuromarketing to Predict Consumer Behaviour Towards Brand Stimuli: Case Study - Neurotechnologies vs. AI Predictive Model

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Application of Artificial Intelligence in Neuromarketing to Predict Consumer Behaviour Towards Brand Stimuli: Case Study - Neurotechnologies vs. AI Predictive Model

Mostrar el registro completo del ítem

Juárez Varón, D.; Mengual Recuerda, A.; Serna-Zuluaga, J.; Corvello, V. (2024). Application of Artificial Intelligence in Neuromarketing to Predict Consumer Behaviour Towards Brand Stimuli: Case Study - Neurotechnologies vs. AI Predictive Model. International Journal of Software Science and Computational Intelligence. 16(1):1-18. https://doi.org/10.4018/IJSSCI.347214

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/211793

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Application of Artificial Intelligence in Neuromarketing to Predict Consumer Behaviour Towards Brand Stimuli: Case Study - Neurotechnologies vs. AI Predictive Model
Autor: Juárez Varón, David Mengual Recuerda, Ana Serna-Zuluaga, J.C. Corvello, Vincenzo
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Alcoy - Escola Politècnica Superior d'Alcoi
Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] This research aims to analyse the current level of accuracy in predicting consumer behaviour in response to brand stimuli using artificial intelligence, comparing the results with an analysis conducted using neuromarketing ...[+]
Palabras clave: Artificial Intelligence , Consumer Behaviour Prediction , Eye Tracking , Neuromarketing , Neurotechnology , Visual Stimulus
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
International Journal of Software Science and Computational Intelligence. (issn: 1942-9045 )
DOI: 10.4018/IJSSCI.347214
Editorial:
IGI Global
Versión del editor: https://doi.org/10.4018/IJSSCI.347214
Coste APC: 2420
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem