Abstract:
|
[ES] Cada año, el Clúster de Innovación en Envase y Embalaje convoca los Premios Nacionales de Envase y Embalaje, donde se proponen retos dirigidos a estudiantes universitarios y recién titulados. El presente Trabajo Fin ...[+]
[ES] Cada año, el Clúster de Innovación en Envase y Embalaje convoca los Premios Nacionales de Envase y Embalaje, donde se proponen retos dirigidos a estudiantes universitarios y recién titulados. El presente Trabajo Fin de Máster se centra en uno de dichos desafíos: Rediseño del envase primario y secundario del yogur con grageas , de la empresa ALDI.
Este proyecto busca un cambio del envase primario para minimizar la cantidad de materiales utilizados y hacerlo más sostenible, así como encontrar una solución adecuada para la presentación de las grageas dentro del envase. Además, trata de optimizar el envase secundario para facilitar la adquisición de múltiples unidades del producto y mejorar la experiencia de compra del usuario.
Adicionalmente, se incluye una fase para adaptar el envase actual a personas con discapacidad visual, superando las barreras de accesibilidad y promoviendo la autonomía, facilitando la identificación y el uso del producto.
[-]
[EN] The Packaging Innovation Cluster's annual National Packaging Awards challenges university students and recent graduates to propose innovative solutions to certain problems the field of packaging design. This master s ...[+]
[EN] The Packaging Innovation Cluster's annual National Packaging Awards challenges university students and recent graduates to propose innovative solutions to certain problems the field of packaging design. This master s thesis: Redesign of the packaging for the yogurt with candy-coated chocolates from ALDI supermarkets, and its adaptation for visual impaired people , examines one such challenge, focusing on the redesign of primary and secondary packaging for yogurt with dragees, by ALDI.
The primary objectives of this study are to redesign the primary packaging with the aims of minimizing material usage, thereby enhancing sustainability and developing an improved solution for dragee presentation within the packaging. It is required to enhance the secondary packaging as well, to improve the consumer shopping experience, specifically by facilitating the purchase of multiple product units.
Additionally, the design focuses on accessibility to adapt the current packaging to people with visual impairment, overcoming accessibility barriers and promoting autonomy, facilitating the identification and use of the product.
[-]
|