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Market research for a rent a car service at the University of Maryland, College Park

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Market research for a rent a car service at the University of Maryland, College Park

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dc.contributor.advisor Marín Sánchez, María del Mar es_ES
dc.contributor.author Sandemetrio Rodrigo, María de Loreto es_ES
dc.coverage.spatial east=-76.9425543; north=38.9869183; name=Unnamed Road, College Park, MD 20740, Estats Units d'Amèrica
dc.date.accessioned 2013-04-25T10:28:35Z
dc.date.available 2013-04-25T10:28:35Z
dc.date.created 2012-07
dc.date.issued 2013-04-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/28230
dc.description.abstract [EN] Society is nowadays experiencing fast changes in technologies and a rapid growth of the awareness of environmental issues. Providing customers with new products and services that excel in these areas may be a key to success for a new business. This is the case of the rental car industry, which is evolving by developing new ideas such as sharing and renting cars as a solution to reduce the amount of vehicles circulating. This results in a benefit for the environment by polluting in a lower degree, while using new technologies such as mobile applications and online management. The following report is intended to study how to market a rent a car service among the students of the University of Maryland. Taking into account a young population moving into a specific geographical area for study purposes, their needs of transportation will also be changing. The objective of this research is to find out if the students would be willing to use a new service of rental cars provided at UMCP. For this purpose, an initial analysis of the existing companies providing these type of services must be made, as well as observe the main characteristics of the university population and their relationship with rent a car services. Later on in this report, information will be sought, by using primary data (Focus Group, Questionnaires and Conjoint Analysis Surveys) and secondary data, and analyzing all the information. This will be critical in order to establish the Marketing-Mix strategies. This study will not take into account financial plans, but just focus on the marketing strategy a new business would have to adopt. Due to a lack of resources of time and budget, some assumptions will be made, such as studying the population of students at UMCP, instead of targeting also faculty and staff members of the University of Maryland. es_ES
dc.description.abstract [ES] Proporcionar productos y servicios que se adapten a las nuevas tecnologías y a su vez creen políticas que favorezcan el medioambiente se ha convertido en una de las claves para el éxito de muchos nuevos negocios. Este es el caso del servicio de alquiler de vehículos, un sector que ha evolucionado desarrollando nuevas ideas, tales como la posibilidad de compartir un mismo vehículo con otros consumidores con necesidades de transporte similares, o la reducción en la cantidad de vehículos en circulación. Esto se traduce en un beneficio para el medio ambiente. A su vez, resulta transcendental el uso de las nuevas tecnologías tales como aplicaciones para dispositivos móviles y gestión en línea. El estudio realizado tiene por objetivo definir las estrategias de marketing de un servicio de alquiler de turismos en la Universidad de Maryland, College Park, en Estados Unidos. Este servicio estaría destinado a los estudiantes de dicha institución, cuyas necesidades de transporte se asemejan dado el cambio en su estilo de vida tras su entrada en la universidad. La finalidad del presente informe se centraría en descubrir la demanda potencial del servicio, así como la estrategia óptima de marketing que asegure en mayor medida su éxito. Para ello se debe realizar un análisis inicial del sector y de las compañías que operan en el mismo, así como un análisis de las principales características de la población universitaria y su relación con los servicios de alquiler de vehículos. La presente investigación se realizara basándose en los conceptos teóricos del Marketing en lugar de focalizar la atención en el análisis financiero, presentando recomendaciones a adoptar por una nueva compañía dispuesta a entrar en el sector en relación a las cuatro variables del Marketing Mix: Producto, localización, precio y promoción. es_ES
dc.format.extent 50 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Plan de marketing es_ES
dc.subject Nuevas tecnologías es_ES
dc.subject Dispositivos móviles es_ES
dc.subject Estados Unidos es_ES
dc.subject Universidad de Maryland es_ES
dc.subject Alquiler de vehículos
dc.subject.classification ECONOMIA, SOCIOLOGIA Y POLITICA AGRARIA es_ES
dc.subject.other Licenciatura en Administración y Dirección de Empresas-Llicenciatura en Administració i Direcció d'Empreses es_ES
dc.title Market research for a rent a car service at the University of Maryland, College Park es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Facultad de Administración y Dirección de Empresas - Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Centro de Investigación en Gestión de Empresas (CEGEA) - Centre d'Investigació en Gestió d'empreses (CEGEA) es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Economía y Ciencias Sociales - Departament d'Economia i Ciències Socials es_ES
dc.description.bibliographicCitation Sandemetrio Rodrigo, MDL. (2012). MARKET RESEARCH FOR A RENT A CAR SERVICE AT THE UNIVERSITY OF MARYLAND, COLLEGE PARK. http://hdl.handle.net/10251/28230. es_ES
dc.description.accrualMethod Archivo delegado es_ES


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