Resumen:
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[EN] Society is nowadays experiencing fast changes in technologies and a rapid growth of the awareness of environmental issues. Providing customers with new products and services that excel in these areas may be a key to ...[+]
[EN] Society is nowadays experiencing fast changes in technologies and a rapid growth of the awareness of environmental issues. Providing customers with new products and services that excel in these areas may be a key to success for a new business. This is the case of the rental car industry, which is evolving by developing new ideas such as sharing and renting cars as a solution to reduce the amount of vehicles circulating. This results in a benefit for the environment by polluting in a lower degree, while using new technologies such as mobile applications and online management.
The following report is intended to study how to market a rent a car service among the students of the University of Maryland. Taking into account a young population moving into a specific geographical area for study purposes, their needs of transportation will also be changing.
The objective of this research is to find out if the students would be willing to use a new service of rental cars provided at UMCP. For this purpose, an initial analysis of the existing companies providing these type of services must be made, as well as observe the main characteristics of the university population and their relationship with rent a car services.
Later on in this report, information will be sought, by using primary data (Focus Group, Questionnaires and Conjoint Analysis Surveys) and secondary data, and analyzing all the information. This will be critical in order to establish the Marketing-Mix strategies.
This study will not take into account financial plans, but just focus on the marketing strategy a new business would have to adopt.
Due to a lack of resources of time and budget, some assumptions will be made, such as studying the population of students at UMCP, instead of targeting also faculty and staff members of the University of Maryland.
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[ES] Proporcionar productos y servicios que se adapten a las nuevas tecnologías y a su vez creen políticas que favorezcan el medioambiente se ha convertido en una de las claves para el éxito de muchos nuevos negocios. Este ...[+]
[ES] Proporcionar productos y servicios que se adapten a las nuevas tecnologías y a su vez creen políticas que favorezcan el medioambiente se ha convertido en una de las claves para el éxito de muchos nuevos negocios. Este es el caso del servicio de alquiler de vehículos, un sector que ha evolucionado desarrollando nuevas ideas, tales como la posibilidad de compartir un mismo vehículo con otros consumidores con necesidades de transporte similares, o la reducción en la cantidad de vehículos en circulación. Esto se traduce en un beneficio para el medio ambiente. A su vez, resulta transcendental el uso de las nuevas tecnologías tales como aplicaciones para dispositivos móviles y gestión en línea.
El estudio realizado tiene por objetivo definir las estrategias de marketing de un servicio de alquiler de turismos en la Universidad de Maryland, College Park, en Estados Unidos. Este servicio estaría destinado a los estudiantes de dicha institución, cuyas necesidades de transporte se asemejan dado el cambio en su estilo de vida tras su entrada en la universidad.
La finalidad del presente informe se centraría en descubrir la demanda potencial del servicio, así como la estrategia óptima de marketing que asegure en mayor medida su éxito. Para ello se debe realizar un análisis inicial del sector y de las compañías que operan en el mismo, así como un análisis de las principales características de la población universitaria y su relación con los servicios de alquiler de vehículos.
La presente investigación se realizara basándose en los conceptos teóricos del Marketing en lugar de focalizar la atención en el análisis financiero, presentando recomendaciones a adoptar por una nueva compañía dispuesta a entrar en el sector en relación a las cuatro variables del Marketing Mix: Producto, localización, precio y promoción.
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