- -

Introducing a spanish business in the United States of America

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Introducing a spanish business in the United States of America

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.advisor Marín Sánchez, María del Mar es_ES
dc.contributor.advisor Trammel Michael es_ES
dc.contributor.author Beltrán Castellano, Jorge es_ES
dc.coverage.spatial east=-95.71289100000001; north=37.09024; name=Flying K Ranch Airport, Independence, KS 67301, Estats Units d'Amèrica
dc.date.accessioned 2014-01-23T15:27:10Z
dc.date.available 2014-01-23T15:27:10Z
dc.date.created 2013-09-06
dc.date.issued 2014-01-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/35057
dc.description.abstract [EN] This study will focus on the possibilities and challenges that the American market offers to a Spanish business. The current crisis in the Spanish economy is forcing the companies towards new markets, and among all the options (China, South America, India…)the United States is one of the top countries because, despite the economic problems that the US is now facing, it is still the first country in the world, economically and technologically speaking. The main objective of this thesis is to study where, when, why and how a Spanish company can be introduced into the American market, and based on that knowledge, we will create a fictional company that will possess all the qualities that a Spanish company needs to have in order to succeed in this market. es_ES
dc.description.abstract [ES] Mi TFC realizado en la Florida State University consistió en un trabajo de investigación sobre la comunicación y el lenguaje en el ámbito de los negocios. Con los datos que obtuve de este trabajo y con conocimientos de la carrera hice un trabajo de sobre cuál sería el método a proceder y las decisiones a tomar en caso de que un empresario español decidiese establecerse en Estados Unidos.
dc.format.extent 64 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Estados Unidos (EEUU) es_ES
dc.subject España es_ES
dc.subject Plan de negocio es_ES
dc.subject Estudio de mercado es_ES
dc.subject Miami es_ES
dc.subject Texas es_ES
dc.subject Nueva York es_ES
dc.subject Comunicación es_ES
dc.subject Mercado norteamericano es_ES
dc.subject Lenguaje ámbito negocios es_ES
dc.subject Relaciones España-Estados Unidos es_ES
dc.subject California es_ES
dc.subject Restaurantes Columbia es_ES
dc.subject.classification ECONOMIA, SOCIOLOGIA Y POLITICA AGRARIA es_ES
dc.subject.other Licenciatura en Administración y Dirección de Empresas-Llicenciatura en Administració i Direcció d'Empreses es_ES
dc.title Introducing a spanish business in the United States of America es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Facultad de Administración y Dirección de Empresas - Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses es_ES
dc.description.bibliographicCitation Beltrán Castellano, J. (2013). Introducing a Spanish Business in the United States of America. http://hdl.handle.net/10251/35057. es_ES
dc.description.accrualMethod Archivo delegado es_ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record