TFG en intercambio académico. Fachhochschule Mainz University of Applied Sciences (Germany)
[EN] This report will be a research about the differences between Architecture, Building Engineering and Civil Engineering, and a global view of them around the world. Nowadays engineering is not standardized in a global ...[+]
[EN] This report will be a research about the differences between Architecture, Building Engineering and Civil Engineering, and a global view of them around the world. Nowadays engineering is not standardized in a global level, so the problem is that people need to clarify the competences of each one. This Project will be undertaken with the aim of differentiate the field of application of these three degrees and become internationalized building engineering. The objectives would be to look for some countries, and investigate the existence of these careers in the chosen countries. Data like salaries, years of training, credits, denominations and competences are also collected and the results are analyzed using graphics. These three degree are compared and conclusions are drawn. Finally it is proposed a way to make standard these degrees or to do easier to work in every country having the same qualification.
[-]
[ES] Este TFG quiere ser una investigación acerca de las diferencias existentes entre la Arquitectura, la Ingeniería Civil y la Ingeniería de Edificación y quiere dar una visión de ellas global. Este proyecto de investigación ...[+]
[ES] Este TFG quiere ser una investigación acerca de las diferencias existentes entre la Arquitectura, la Ingeniería Civil y la Ingeniería de Edificación y quiere dar una visión de ellas global. Este proyecto de investigación pretende diferenciar los campos de aplicación de cada disciplina y normalizar en el ámbito internacional la ingeniería de edificación. Los objetivos son; buscar algunos países e investigar la existencia en ellos de estas carreras; recolectar datos como salarios, años de enseñanza, créditos, denominaciones y competencias; analizar los resultados utilizando gráficos; comparar los tres grados y sacar conclusiones. Finalmente, se propone una vía para normalizar estos tres grados o facilitar el trabajo en cualquier país, una vez obtenida la cualificación.
[-]
|