dc.contributor.advisor |
Fores Lopez, Antonio
|
es_ES |
dc.contributor.author |
Snelling, Alexander Peter
|
es_ES |
dc.date.accessioned |
2014-02-24T16:22:41Z |
|
dc.date.available |
2014-02-24T16:22:41Z |
|
dc.date.created |
2013-12-18 |
|
dc.date.issued |
2014-02-24 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10251/35922 |
|
dc.description.abstract |
Piracy is not just a modern phenomenon, but it is a controversial issue in today¿s
society. Debate is fierce between those who are against it and those who are for it. There
is, however, no doubt that it is changing the media industry forever. There are many
causes, from the availability of the product or lack thereof, to the many misconceptions
people have on its effects. All of these causes have to be carefully considered along with
the effects, which can vary from job losses in the sector to increased sales.
The industry has fought back, but the methods are not always effective. This often
results from a lack of understanding, however some companies are embracing the
change and adapting to a new market, becoming very successful in doing so.
This project discusses the causes and effects of piracy and explains the methods that are
being used to fight or adapt to it. The conclusion is that piracy is here to stay, and a
multitude of tactics are required to overcome it. |
es_ES |
dc.description.abstract |
La piratería no es sólo un fenómeno moderno sino que es un problema controvertido. El
debate es intenso entre los que están en contra y los que están a su favor. Sin duda, la
industria audiovisual está cambiando de manera continua. Hay muchas causas, desde la
disponibilidad de producto, o la falta de ello, hasta las ideas equivocadas que tiene la
gente sobre sus efectos. Debe considerarse todas estas causas y sus efectos, que pueden
variar desde la pérdida de puertos de trabajo hasta el incremento de ventas.
La industria ha luchado contra la piratería, pero los métodos no siempre son eficaces.
Frecuentemente se debe a una falta de comprensión del problema. Sin embargo, algunas
empresas están aprovechando el cambio y están adaptándose al nuevo mercado con gran
éxito al hacerlo.
Este proyecto analiza las causas y los efectos de la piratería y explica los métodos que
se están utilizando para combatirla. La conclusión es que la piratería no va a
desaparecer y una multitud de tácticas son necesarias para disminuir sus efectos |
es_ES |
dc.format.extent |
50 |
es_ES |
dc.language |
Inglés |
es_ES |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de València |
es_ES |
dc.rights |
Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) |
es_ES |
dc.subject |
Digital piracy |
es_ES |
dc.subject |
Copyright |
es_ES |
dc.subject |
Intellectual property |
es_ES |
dc.subject |
Availability |
es_ES |
dc.subject |
Media industry |
es_ES |
dc.subject |
Piratería digital |
es_ES |
dc.subject |
Derechos de autor |
es_ES |
dc.subject |
Propiedad intelectual |
es_ES |
dc.subject |
Accesibilidad |
es_ES |
dc.subject |
Industria de los medios de comunicación |
es_ES |
dc.subject.classification |
FILOLOGIA INGLESA |
es_ES |
dc.subject.other |
Grado en Comunicación Audiovisual-Grau en Comunicació Audiovisual |
es_ES |
dc.title |
Digital Piracy: How the media industry is being transformed |
es_ES |
dc.type |
Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado |
es_ES |
dc.rights.accessRights |
Abierto |
es_ES |
dc.contributor.affiliation |
Universitat Politècnica de València. Departamento de Lingüística Aplicada - Departament de Lingüística Aplicada |
es_ES |
dc.contributor.affiliation |
Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia |
es_ES |
dc.description.bibliographicCitation |
Snelling, AP. (2013). Digital Piracy: How the media industry is being transformed. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/35922 |
es_ES |
dc.description.accrualMethod |
Archivo delegado |
es_ES |