[EN] Language teaching today has its importance in the landscape of globalization, so this area gets a lot of attention. This work belongs to the field of Applied Linguistics in the Teaching of Spanish as a foreign language. ...[+]
[EN] Language teaching today has its importance in the landscape of globalization, so this area gets a lot of attention. This work belongs to the field of Applied Linguistics in the Teaching of Spanish as a foreign language. The working has as hypothesis the possibility and effectiveness of the use of visual aids as teaching materials to teach in the classroom pragmatic aspects of Spanish as a foreign language (E / LE). In this sense, we use two modern spanish series as audiovisual material, Aida and Aquí no hay quien viva to teach the pragmatic use of verbs in the classroom of E / LE. These uses are explained in class E / LE to teach communicative functions which can have the same or different verbs. Thus, the goal is to teach these features to Egyptian student. These functions are explained in an implicit manner (implicit learning) in the classroom teaching units E / LE. These teaching units develop students' communicative competence that helps him to communicate properly and effectively in Spanish as a foreign language. In addition, to compare the use of verbs with their counterparts with the mother tongue as a means to facilitate student.
[-]
[ES] La enseñanza de lenguas hoy en día tiene su importancia en el panorama de la globalización, por lo cual este ámbito recibe mucha atención. Este trabajo pertenece al campo de la Lingüística Aplicada a la Enseñanza del ...[+]
[ES] La enseñanza de lenguas hoy en día tiene su importancia en el panorama de la globalización, por lo cual este ámbito recibe mucha atención. Este trabajo pertenece al campo de la Lingüística Aplicada a la Enseñanza del español como lengua extranjera. La hipótesis del trabajo parte de la posibilidad y eficacia del uso del material audiovisual como un material didáctico para enseñar aspectos pragmáticos en el aula de E/LE. En este sentido, utilizamos como material audiovisual dos series españolas modernas de carácter cómico; Aída y Aquí no hay quien viva para enseñar el uso pragmático de los verbos en el aula de E/LE. Estos usos se explican en el aula E/LE para enseñar las funciones comunicativas que puede tener un mismo verbo o diferentes verbos. De tal manera, el objetivo es enseñar estas funciones al alumno egipcio. Estas funciones se explican de una manera implícita (aprendizaje implícito) en unidades didácticas en el aula E/LE. En estas unidades didácticas se desarrolla la competencia comunicativa del alumno que le ayuda a comunicarse correcta y eficazmente en el español como lengua extranjera. Además, se pretende contrastar los usos de los verbos con sus equivalentes con la lengua materna como un medio de facilitarlo al alumno.
[-]
|