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Optimization of the inlet air line of an automotive turbocharger

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Optimization of the inlet air line of an automotive turbocharger

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Serrano Cruz, JR.; Margot, X.; Tiseira Izaguirre, AO.; García-Cuevas González, LM. (2013). Optimization of the inlet air line of an automotive turbocharger. International Journal of Engine Research. 14(1):92-104. doi:10.1177/1468087412449085.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/44538

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Título: Optimization of the inlet air line of an automotive turbocharger
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
This paper presents different aspects of air inlet behaviour near the inducer of a radial compressor and shows how the geometry can contribute to its stability and performance. Unfortunately, the space reserved for ...[+]
Palabras clave: Turbocharging compressor , Inlet at 90 degrees , Depression , Surge , Uniformity , Pressure drop
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
International Journal of Engine Research. (issn: 1468-0874 )
DOI: 10.1177/1468087412449085
Editorial:
SAGE Publications (UK and US)
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1177/1468087412449085
Tipo: Artículo

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