[EN] In this work we have undertaken a study of the characteristics shown by inductive loops that
are currently installed in the city for vehicle detection purposes. Based on this information we
have designed a communication ...[+]
[EN] In this work we have undertaken a study of the characteristics shown by inductive loops that
are currently installed in the city for vehicle detection purposes. Based on this information we
have designed a communication system between vehicle and infrastructure that makes use of these
inductive loops. As the characteristics of the receiver were known, the emitter circuit has been
designed to generate the right signal. This emitter works by emitting a magnetic field with an
inductive loop of small size that can be installed in the vehicle. Our design allows the vehicle
for communication even when the vehicle is traveling at a speed of 120 km / h. Transmission of the
information uses the RS-232 serial protocol, which operates in the range between 9600 and 115200
baud. The information to be transmitted is the vehicle's license plate, which must be properly
coded to ensure the integrity of the information. Finally the system has been tested in a real
environment to validate the work
done.
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[ES] En este trabajo se ha realizado un estudio de las características que presentan las espiras
magnéticas que se encuentran instaladas en la ciudad para la detección de vehículos. A partir
de esta información se ha ...[+]
[ES] En este trabajo se ha realizado un estudio de las características que presentan las espiras
magnéticas que se encuentran instaladas en la ciudad para la detección de vehículos. A partir
de esta información se ha diseñado un sistema de comunicación entre el vehículo y la
infraestructura que hace uso de estas espiras. Conocidas las características del circuito
receptor se ha diseñado el emisor que genera la señal adecuada. Este emisor trabaja
emitiendo un campo magnético mediante una espira de tamaño reducido que pueda ser
instalada en el vehículo. El diseño permite la comunicación incluso con el vehículo circulando
a una velocidad de 120 km/h. La transmisión de la información utiliza el protocolo serie RS-
232 capaz de operar en el rango comprendido entre 9600 y 115200 baudios. La información a
transmitir es la matrícula del vehículo, la cual deberá ser codificada de forma adecuada para
asegurar la integridad de la información. Por último el sistema se ha probado en un entorno
real que permita validar el trabajo realizado.
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