- -

A gymkhana to discover and generate curves in a cooperative work

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

A gymkhana to discover and generate curves in a cooperative work

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Vidal Meló, Anna es_ES
dc.contributor.author Roig Sala, Bernardino es_ES
dc.contributor.author Estruch Fuster, Vicente Domingo es_ES
dc.contributor.author Boigues Planes, Francisco José es_ES
dc.date.accessioned 2014-11-24T13:40:42Z
dc.date.available 2014-11-24T13:40:42Z
dc.date.issued 2014-03-24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/44643
dc.description.abstract [EN] The student who access the University understands a curve as a function represented by an equality involving the Cartesian variables x and y. But he does not know another great set of curves such as those described by parametric equations and polar coordinates. We show an experience developed in two consecutive courses in the first course of a bachelor's degree, which allows the students to discover and create many curves in parametric or polar representation, working in group. Also the experience facilitate the students to achieve several generic skills. es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Editorial Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Mathematics es_ES
dc.subject Parametric curves es_ES
dc.subject Polar curves es_ES
dc.subject General competencies es_ES
dc.title A gymkhana to discover and generate curves in a cooperative work es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2014-11-24T13:02:36Z
dc.identifier.doi 10.4995/muse.2014.2192
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Instituto de Investigación para la Gestión Integrada de Zonas Costeras - Institut d'Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Matemática Aplicada - Departament de Matemàtica Aplicada es_ES
dc.description.bibliographicCitation Vidal Meló, A.; Roig Sala, B.; Estruch Fuster, VD.; Boigues Planes, FJ. (2014). A gymkhana to discover and generate curves in a cooperative work. Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences. 1(1):53-68. https://doi.org/10.4995/muse.2014.2192 es_ES
dc.description.accrualMethod SWORD es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/muse.2014.2192 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 53 es_ES
dc.description.upvformatpfin 68 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 1
dc.description.issue 1
dc.identifier.eissn 2341-2593
dc.description.references Alamar, M., Roig, B., Vidal, A. (2008). Fonaments Matemàtics: pràctiques de laboratori, Valencia: UPV. es_ES
dc.description.references Bradley, G.L. and Smith, K.J. (1998). Cálculo de varias variables (vol. 2). Ed. Prentice Hall. es_ES
dc.description.references Edwards and Penney. (1996). Cálculo con geometría analítica. Ed. Prentice Hall. es_ES
dc.description.references Fallows, S. and Steven, C. (2000). Integrating key skills in higher education- Employability, transferable skills and learning for life. London: Kogan Page. es_ES
dc.description.references Larson, R. and Edwards, B.H. (2006). Cálculo (vol. 2). McGraw Hill. es_ES
dc.description.references Larson, R. and Edwards, B.H. (2010). Cálculo 2 de varias variables. McGraw Hill. es_ES
dc.description.references Larson, R., Hostetler, R.P., Edwards, B.H. (2006). Cálculo II. Pirámide es_ES
dc.description.references Stewart, J. (1999). Cálculo multivariable. Thomson es_ES
dc.description.references Stewart, J. (2003). Cálculo de una variable. Thomson. es_ES
dc.description.references Stewart, J. (2005). Cálculo: conceptos y contextos. Thomson es_ES
dc.description.references Thomas and Finney. (1999). Varias variables. Addison Wesley Longman. es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem