Bisquerra Alzina, R., & Pérez Escoda, N. (2007). Las competencias emocionales. Educación XX1, 10(0). doi:10.5944/educxx1.1.10.297
Brackett, M.A. and Katulak, N.A. (2006). "Emotional intelligence in the classroom: Skill based training for teachers and students". En J. Ciarrochi y J.D. Mayer (Eds.), Improving emotional intelligence: A practitioner's guide (pp.1-27). New York: Psychology Press Taylor y Francis.
Day, C. (2012). New Lives of teachers. Teacher Education Quarterly, 39(1), 7–26.
[+]
Bisquerra Alzina, R., & Pérez Escoda, N. (2007). Las competencias emocionales. Educación XX1, 10(0). doi:10.5944/educxx1.1.10.297
Brackett, M.A. and Katulak, N.A. (2006). "Emotional intelligence in the classroom: Skill based training for teachers and students". En J. Ciarrochi y J.D. Mayer (Eds.), Improving emotional intelligence: A practitioner's guide (pp.1-27). New York: Psychology Press Taylor y Francis.
Day, C. (2012). New Lives of teachers. Teacher Education Quarterly, 39(1), 7–26.
Denzin, N. M. (2009). Foreword: Performance, Pedagogy and Emotionality. In P. A Schutz and M. Zembylas (Ed.), Advances in Teacher Emotion Research: The Impact on Teachers' Lives, (pp. VI–VII). Boston: Springer.
Fredickson, B.L. (2004). The broaden-and-build theory of positive emotions. The Royal Society, 359(1449), 1367-1377.
Lieberman, A., & Friedrich, L. (2010). Teacher Leadership: Developing the Conditions for Learning, Support, and Sustainability. Second International Handbook of Educational Change, 647-667. doi:10.1007/978-90-481-2660-6_37
Marchesi, A. (2007) Sobre el bienestar de los docentes. Madrid, Alianza Editorial.
Mayer, J.D. & Salovey, P. (1997). What is emotional intelligence? En P. Salovey y D. Sluyter (Eds.). Emotional development and emotional intelligence: implications for educators (pp.3-31). New York: Basic Books.
Mu-oz, M. (2005). Prevención del estrés psicosocial del profesorado mediante el desarrollo de competencias emocionales: el programa PECERA. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 19(3), 115-136.
Pérez-Escoda, N., Filella, G., Bisquerra, R. and Alegre, A. (2012). Desarrollo de la competencia emocional de maestros y alumnos en contextos escolares. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 10(3), 1183-1208.
Pérez-Escoda, N., Filella, G., Soldevila, A., and Fondevila, A. (2013). Evaluación de un programa de educación emocional para profesorado de primaria. Educación XXI, 16(1), 233-254.
Vaello Orts, J. (2009) El profesor emocionalmente competente. Un puente sobre aulas turbulentas. Barcelona, Grao.
Van Veen, K. y Lasky, S. (eds.) (2005) Emotions, teacher identity and change, Emotions, teacher identity and change (Monográfico). Teaching and Teacher Education, 21 (8), 995–1006.
[-]