Resumen:
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The aim of this work is to apply the techniques of Wave Field
Synthesis (WFS) into Active Noise Control (ANC). It aims to generate a
simulation environment which allows to study the possibilities of WFS
systems from ...[+]
The aim of this work is to apply the techniques of Wave Field
Synthesis (WFS) into Active Noise Control (ANC). It aims to generate a
simulation environment which allows to study the possibilities of WFS
systems from different geometries and configurations, in order to obtaining
an effect of active control over noise. All this, in a relatively wide area of
silence, from the generation of one anti-noise signal virtually positioned at the
point where the noise source is. In order to do this, a review of the theoretical
foundations of Active Noise Control, together with the Wave Field Synthesis
techniques will be carried out. WFS viability of these systems in their
application to ANC systems will also be studied. Finally, on the basis of the
geometry and configuration of the system, as well as the characteristics and
limitations of the noise source, a simulation environment will be developed in
order to determine the performance and limitations of theses systems. It is
intended that this work can serve as a starting point for further research to
better understanding of WFS techniques applied to active noise control.
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El objetivo de este trabajo es aplicar las técnicas de Wave Field
Synthesis (WFS) al Control Activo de Ruido (Active Noise Control, CAR o
ANC). Se pretende generar un entorno de simulación que permita estudiar
las ...[+]
El objetivo de este trabajo es aplicar las técnicas de Wave Field
Synthesis (WFS) al Control Activo de Ruido (Active Noise Control, CAR o
ANC). Se pretende generar un entorno de simulación que permita estudiar
las posibilidades de los sistemas WFS, a partir de distintas geometrías y
configuraciones, para obtener un efecto de control activo de ruido global, en
una zona de silencio relativamente amplia, a partir de la generación de una
señal de anti-ruido posicionada virtualmente en el punto donde está la fuente
de ruido. Para ello, se realizará una revisión de los fundamentos teóricos del
Control Activo de Ruido, así como de las técnicas de Wave Field Synthesis.
Se estudiará la viabilidad de estos sistemas WFS en su aplicación a
sistemas CAR, y se desarrollará un entorno de simulación que permita
determinar el funcionamiento y las limitaciones de estos sistemas, partiendo
de la geometría y configuración del sistema y de las características y
localización de la fuente de ruido. Se pretende que este trabajo pueda servir
de punto de partida para posteriores trabajos de investigación que permitan
conocer mejor el funcionamiento y técnicas WFS aplicados al control activo
de ruido.
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