- -

The influence of the feel of product packaging on the perception of the oral-somatosensory texture of food

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

The influence of the feel of product packaging on the perception of the oral-somatosensory texture of food

Mostrar el registro completo del ítem

Piqueras Fiszman, B.; Spence, C. (2012). The influence of the feel of product packaging on the perception of the oral-somatosensory texture of food. Food Quality and Preference. 26(1):67-73. doi:10.1016/j.foodqual.2012.04.002.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/45219

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: The influence of the feel of product packaging on the perception of the oral-somatosensory texture of food
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Proyectos de Ingeniería - Departament de Projectes d'Enginyeria
Fecha difusión:
Resumen:
Most of the published research on the perception of food texture has focused on what happens in-mouth during consumption. It is, however, important to note that people's judgments of food texture can also be influenced by ...[+]
Palabras clave: Consumer behaviour , Haptic input , Perception , Sensation transference , Texture
Derechos de uso: Cerrado
Fuente:
Food Quality and Preference. (issn: 0950-3293 )
DOI: 10.1016/j.foodqual.2012.04.002
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.foodqual.2012.04.002
Patrocinador:
Ministerio de Educacion (Spain)
Tipo: Artículo

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem