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Headphone-Based virtual spatialization of sound with a GPU accelerator

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Headphone-Based virtual spatialization of sound with a GPU accelerator

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Belloch Rodríguez, JA.; Ferrer Contreras, M.; Gonzalez, A.; Martínez Zaldívar, FJ.; Vidal Maciá, AM. (2013). Headphone-Based virtual spatialization of sound with a GPU accelerator. Journal- Audio Engineering Society. 61(7):546-561. http://hdl.handle.net/10251/45431

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Título: Headphone-Based virtual spatialization of sound with a GPU accelerator
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Telecomunicación y Aplicaciones Multimedia - Institut Universitari de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia
Universitat Politècnica de València. Departamento de Comunicaciones - Departament de Comunicacions
Universitat Politècnica de València. Departamento de Sistemas Informáticos y Computación - Departament de Sistemes Informàtics i Computació
Fecha difusión:
Resumen:
Multichannel audio signal processing has undergone major development in recent years. The incorporation of spatial information into an immersive audiovisual virtual environment or into video games provides a better sense ...[+]
Palabras clave: Multichannel audio signal processing , GPU , Headphone , HRTF , Binaural , CUDA
Derechos de uso: Cerrado
Fuente:
Journal- Audio Engineering Society. (issn: 0004-7554 )
Editorial:
Audio Engineering Society
Versión del editor: http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=16870
Tipo: Artículo

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