- -

How to assess innovation competence in services: The case of university students

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

How to assess innovation competence in services: The case of university students

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.author Marín García, Juan Antonio es_ES
dc.contributor.author Pérez Peñalver, María José es_ES
dc.contributor.author Watts Hooge, Frances Irene es_ES
dc.date.accessioned 2014-12-30T08:31:05Z
dc.date.available 2014-12-30T08:31:05Z
dc.date.issued 2013-07
dc.identifier.issn 1132-175X
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/45755
dc.description.abstract [EN] The main purpose of this paper is to review the concept of innovation capacity in higher education students, proposing constructs for a measurement model of innovation capacity as a second-order formative model and validation of measurement scales with 332 students from a Spanish university. The proposed model can be considered to meet, in general, the criteria for content validity and the validation tests suitable for the formative model. Thus, the academic community can benefit from a validated measurement instrument that can be used in the future to collect data on dependent and independent variables in causal models. The paper also presents a contribution for teaching professionals interested in measuring the degree of development of innovation competence in their students. es_ES
dc.description.abstract [ES] Este trabajo presenta una definición de la capacidad de innovación de los estudiantes universitarios. Para ello se propondrá el modelo de medida de las variables latentes, considerando la capacidad de innovación como un modelo de segundo orden formativo. Las escalas se han validado con una muestra de 332 estudiantes universitarios españoles. Podemos considerar que el modelo propuesto cumple, en general, con los criterios de validez de contenido y las pruebas de validación de escalas formativas. Ofrecemos a la comunidad académica un instrumento validado que puede ser usado, en el futuro, para medir variables dependientes o independientes de modelos causales. También representa una contribución para los profesores universitarios interesados en evaluar el grado de desarrollo de la competencia de innovación en sus alumnos es_ES
dc.description.sponsorship This research was supported by Project 518132-LLP1-2011-1-FI-ERASMUS-FEXI "INCODE- Innovation Competencies Development" of the European Union and by the project entitled "Identificación y baremación de los factores protectores y de riesgo psicosociales en el entorno laboral por medio de un cuestionario adaptado al screening/benchmarking poblacional: implicaciones sobre la calidad de vida laboral" (PAID05-12-SP20120480), of the Universitat Politècnica de València
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universidad Politécnica de Madrid es_ES
dc.relation EU/518132-LLP- 1-2011-1-FI-ERASMUS-FEXI "INCODE" es_ES
dc.relation UPV/PAID- 05-12-SP20120480 es_ES
dc.relation.ispartof Dirección y Organización es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Questionnaire validation es_ES
dc.subject Innovation es_ES
dc.subject Competence es_ES
dc.subject Capacity es_ES
dc.subject Skills es_ES
dc.subject Assessment es_ES
dc.subject Higher education es_ES
dc.subject PLS es_ES
dc.subject Validación de cuestionario es_ES
dc.subject Innovación es_ES
dc.subject Competencia es_ES
dc.subject Capacidad es_ES
dc.subject Habilidades es_ES
dc.subject Evaluación es_ES
dc.subject Universidad es_ES
dc.subject.classification ORGANIZACION DE EMPRESAS es_ES
dc.subject.classification MATEMATICA APLICADA es_ES
dc.subject.classification FILOLOGIA INGLESA es_ES
dc.title How to assess innovation competence in services: The case of university students es_ES
dc.title.alternative ¿Cómo medir la competencia en innovación?: aplicación a estudiantes universitarios es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Matemática Aplicada - Departament de Matemàtica Aplicada es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Lingüística Aplicada - Departament de Lingüística Aplicada es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Grupo de Investigación en Reingeniería, Organización, trabajo en Grupo y Logística Empresarial (ROGLE) es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Grupo de Investigación Dimensión Intercultural y Aprendizaje Activo de Lenguas es_ES
dc.description.bibliographicCitation Marín García, JA.; Pérez Peñalver, MJ.; Watts Hooge, FI. (2013). How to assess innovation competence in services: The case of university students. Dirección y Organización. (50):48-52. http://hdl.handle.net/10251/45755 es_ES
dc.description.accrualMethod Senia es_ES
dc.description.upvformatpinicio 48 es_ES
dc.description.upvformatpfin 52 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.issue 50 es_ES
dc.relation.senia 253614
dc.identifier.eissn 2171-6323
dc.contributor.funder European Commission
dc.contributor.funder Universitat Politècnica de València


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record