- -

GameTeen: new tools for evaluating and training emotional regulation strategies

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

GameTeen: new tools for evaluating and training emotional regulation strategies

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Rodríguez Ortega, Alejandro es_ES
dc.contributor.author Rey, Beatriz es_ES
dc.contributor.author Alcañiz Raya, Mariano Luis es_ES
dc.contributor.author BAÑOS, R. es_ES
dc.contributor.author Guixeres Provinciale, Jaime es_ES
dc.contributor.author Wrzesien, Maja es_ES
dc.contributor.author Gómez Martínez, Mario es_ES
dc.contributor.author Pérez López, David Clemente es_ES
dc.contributor.author Rasal, Paloma es_ES
dc.contributor.author Parra Vargas, Elena es_ES
dc.date.accessioned 2015-01-13T14:46:14Z
dc.date.available 2015-01-13T14:46:14Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.isbn 978-1-61499-120-5
dc.identifier.issn 0926-9630
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/46057
dc.description.abstract The aim of this paper is to describe GameTeen, a novel instrument for the assessment and training of Emotional Regulation (ER) strategies in adolescent population. These new tools are based on the use of 3D serious games that can be played under different settings. The evolution of ER strategies will be monitored in two ways depending on the setting where the tool is presented. Firstly, in the laboratory, physiological signals and facial expressions of participants will be recorded. Secondly, in real life settings, ecological momentary assessment tools will be used to obtain answers from the subjects using their mobile phone. The goal is to obtain more attractive and reliable tools to evaluate and train ER strategies. es_ES
dc.description.sponsorship This study was funded by Ministerio de Educación y Ciencia Spain, Project Game Teen (TIN2010-20187) and partially by projects Consolider-C (SEJ2006-14301/PSIC), “CIBER of Physiopathology of Obesity and Nutrition, an initiative of ISCIII” and Excellence Research Program PROMETEO (Generalitat Valenciana. Consellería de Educación, 2008-157). The work of A. Rodríguez was supported by the Spanish MEC under an FPI Grant BES-2011-043316. es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher IOS Press es_ES
dc.relation.ispartof Annual Review of Cybertherapy and Telemedicine 2012 es_ES
dc.relation.ispartofseries Studies in Health Technology and Informatics;181
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Serious games es_ES
dc.subject Virtual reality es_ES
dc.subject Emotional regulation es_ES
dc.subject Physiological signals es_ES
dc.subject Face tracking es_ES
dc.subject.classification EXPRESION GRAFICA EN LA INGENIERIA es_ES
dc.subject.classification LENGUAJES Y SISTEMAS INFORMATICOS es_ES
dc.title GameTeen: new tools for evaluating and training emotional regulation strategies es_ES
dc.type Capítulo de libro es_ES
dc.identifier.doi 10.3233/978-1-61499-121-2-334
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TIN2010-20187/ES/ENTORNOS INMERSIVOS Y PERSUASIVOS PARA LA EVALUACION Y ENTRENAMIENTO DE ESTRATEGIAS DE REGULACION EMOCIONAL. APLICACION A LA EDUCACION PSICOSOCIAL EN ADOLESCENTES/ es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/MEC//SEJ2006-14301/ES/NUEVAS TECNOLOGIAS DE LA INFORMACION Y LA COMUNICACION: INTEGRACION Y CONSOLIDACION DE SU USO EN CIENCIAS SOCIALES PARA MEJORAR LA SALUD, LA CALIDAD DE VIDA Y EL BIENESTAR./ es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/GVA//PROMETEO08%2F2008%2F157/ES/Promoción del bienestar a través de las tecnologías de la información y comunicación (probientic)/ es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//BES-2011-043316/ES/BES-2011-043316/ es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Instituto Interuniversitario de Investigación en Bioingeniería y Tecnología Orientada al Ser Humano - Institut Interuniversitari d'Investigació en Bioenginyeria i Tecnologia Orientada a l'Ésser Humà es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Gráfica - Departament d'Enginyeria Gràfica es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Sistemas Informáticos y Computación - Departament de Sistemes Informàtics i Computació es_ES
dc.description.bibliographicCitation Rodríguez Ortega, A.; Rey, B.; Alcañiz Raya, ML.; Baños, R.; Guixeres Provinciale, J.; Wrzesien, M.; Gómez Martínez, M.... (2012). GameTeen: new tools for evaluating and training emotional regulation strategies. En Annual Review of Cybertherapy and Telemedicine 2012. IOS Press. 334-338. https://doi.org/10.3233/978-1-61499-121-2-334 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.publisherversion http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-121-2-334 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 334 es_ES
dc.description.upvformatpfin 338 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.relation.senia 230166
dc.contributor.funder Ministerio de Educación y Ciencia es_ES
dc.contributor.funder Generalitat Valenciana es_ES
dc.contributor.funder Ministerio de Ciencia e Innovación


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem