- -

Virtual representations of the self: engaging teenagers in emotional regulation strategies learning

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Virtual representations of the self: engaging teenagers in emotional regulation strategies learning

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Wrzesien, Maja es_ES
dc.contributor.author Rey, Beatriz es_ES
dc.contributor.author Alcañiz Raya, Mariano Luis es_ES
dc.contributor.author BAÑOS, R. es_ES
dc.contributor.author Gómez Martínez, Mario es_ES
dc.contributor.author Pérez López, David Clemente es_ES
dc.contributor.author Rodríguez Ortega, Alejandro es_ES
dc.contributor.author Rasal, Paloma es_ES
dc.contributor.author Parra Vargas, Elena es_ES
dc.contributor.author Guixeres Provinciale, Jaime es_ES
dc.date.accessioned 2015-02-02T14:20:03Z
dc.date.available 2015-02-02T14:20:03Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.isbn 978-1-61499-120-5
dc.identifier.issn 0926-9630
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/46641
dc.description.abstract The aim of this paper is to present digital representations of humans (i.e., avatars) that look like the self, applied to the Mental Health (MH) field. Virtual Representations of the Self (VRS) are in our opinion a tool with a great potential for engaging teenagers in emotional regulation strategies learning and an excellent example of new technology application to the basic concept in psychology field such as Bandura¿s modeling [1]. VRSs have already demonstrated their potential on human behavior modification (e.g. modification of physical activity; eating habits) in general population [2]. Thus, the same technology can bring in our opinion a lot to the Mental Health field, especially in emotional regulation learning. This paper presents a theoretical background and describes the methodology that we plan to apply in order to validate the efficacy of VRSs in clinical settings. Also, the implications of such technology and future research lines are discussed. es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher IOS Press es_ES
dc.relation.ispartof Annual Review of Cybertherapy and Telemedicine 2012 es_ES
dc.relation.ispartofseries Studies in Health Technology and Informatics;181
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Virtual reality es_ES
dc.subject Avatars es_ES
dc.subject Emotional regulation es_ES
dc.subject Phobia es_ES
dc.subject.classification EXPRESION GRAFICA EN LA INGENIERIA es_ES
dc.subject.classification LENGUAJES Y SISTEMAS INFORMATICOS es_ES
dc.title Virtual representations of the self: engaging teenagers in emotional regulation strategies learning es_ES
dc.type Capítulo de libro es_ES
dc.identifier.doi 10.3233/978-1-61499-121-2-248
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Instituto Interuniversitario de Investigación en Bioingeniería y Tecnología Orientada al Ser Humano - Institut Interuniversitari d'Investigació en Bioenginyeria i Tecnologia Orientada a l'Ésser Humà es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Gráfica - Departament d'Enginyeria Gràfica es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Sistemas Informáticos y Computación - Departament de Sistemes Informàtics i Computació es_ES
dc.description.bibliographicCitation Wrzesien, M.; Rey, B.; Alcañiz Raya, ML.; Baños, R.; Gómez Martínez, M.; Pérez Lopez, DC.; Rodriguez Ortega, A.... (2012). Virtual representations of the self: engaging teenagers in emotional regulation strategies learning. En Annual Review of Cybertherapy and Telemedicine 2012. IOS Press. 248-252. doi:10.3233/978-1-61499-121-2-248 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.publisherversion http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-121-2-248 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 248 es_ES
dc.description.upvformatpfin 252 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.relation.senia 230848


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem